لپ تاپ مهندسی معماری

لپ تاپ مهندسی معماری، خرید یک لپ تاپ مناسب با ویژگی های مورد نظر یک معمار میان هزاران مدل لپ تاپ با مشخصات مختلف کاری بسیار سخت و دشوار است. برای این کار باید اطلاعات کافی داشته باشید.

ابتدا باید نیاز خود، اطلاعات سیستم مورد نظر و بودجه ای که می خواهید برای خرید لپ تاپ صرف کنید را به طور دقیق مشخص کنید.

این کار باعث انتخاب لپ تاپ را ساده تر می کند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های لپ تاپ مهندسی معماری می پردازیم. برای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری میتونید از لپ تاپ استوک ما دیدن کنید.

هزینه های بالای دانشگاه از یک سو و خرید لوازم معماری و نرم‌افزار‌های طراحی مانند: لومیون ( (lumion، تری دی مکس(3dmax) و… از سوی دیگر، این رشته را به یکی از رشته ‌های پر‌ هزینه دانشگاهی تبدیل کرده است.

در ابتدای کار، شما نیازی به پرداخت هزینه های گزاف و سنگین برای تهیه سیستم ندارید و می توانید با یک سیستم معمولی و قدیمی تمرین ها و پروژه های اولیه رشته خود را انجام دهید.

اما زمانی که وارد فضای حرفه ای شدید نیاز به لپ تاپ مهندسی معماری با توانایی های بالاتر دارید. پس، باید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری را انتخاب کنید که بتواند پاسخگوی نیازهای شما مانند: طراحی، ساخت انیمیشن و … تا چندین سال متوالی باشد. تا پس از گذشت چند سال مجبور به تعویض آن نشوید.

به طور کلی نرم افزارهایی که یک معمار با آن ها سر و کار دارد به سه دسته تقسیم می شوند:

1. کارهای سبکی مانند: نرم افزار های آفیس از جمله: ورد، اکسل یا وب گردی و …

2. کارهای نیمه سنگین مانند نرم افزارهایی که نیاز به تحلیل و محاسبات بیشتری دارند مانند اسکچ آپ، کورل، فتوشاپ، اتوکد و …

3. کارهای سنگینی مانند: بازی های کامپیوتری، نرم افزارهای گرافیکی و معماری مانند: راینو، مایا، رویت، زی براش، تری دی مکس و …

اینک مهم ترین عواملی که هنگام خرید لپ تاپ مناسب برای رشته معماری باید به آنها توجه داشت را بررسی می نماییم:

1) سی پی یو (CPU)

سی پی یو یکی از مهم ترین بخش ها در یک لپ تاپ می باشد. سی پی یو به سه بخش i3 یا i5 یا i7 تقسیم می شود که نشان دهنده قدرت سی پی یو و نسل آن می باشند.

امروزه از نوع i5 وi7 بیشتر استفاده می شود زیرا تا چندین سال نیازی به تعویض سی پی یو وجود ندارد.

2) (رم RAM)

رم یکی از عواملی است که سرعت عملکرد لپ تاپ به آن بستگی دارد. هنگام خرید سیستم، به این نکته توجه کنید که امکان اضافه نمودن رم در آن وجود دارد یا خیر.

3) حافظه ذخیره سازی ( Hard Didk )

اگر به دنبال هاردی با سرعت بالا هستید، باید به دنبال آن هزینه های بالاتری نیز پرداخت نمایید. هاردهای مختلفی در بازار وجود دارد که متناسب با نیاز خود می توانید از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

4) مانیتور

مانیتور لپ تاپ را می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. البته برخی از افراد مانیتور را بر اساس قطعات آن انتخاب می کنند.

5) کارت گرافیک

با توجه به نرم افزارهای مورد استفاده می توانید گرافیک مشخصی انتخاب کنید. نرم افزاری مانند: راینو به گرافیک بالا نیاز دارید، در صورتی که برای کار با نرم افزار تری دی مکس، به گرافیک بسیار بالا نیاز نیست.

انتخاب یک سیستم مناسب مخصوص مهندسی معماری

لپ تاپ مناسب مهندسی معماری باید بتواند از نرم افزارهایی مانند etabs – safe – 3dmax – solidwor، شبیه سازی و انیمیشن سازی پشتیبانی کند.

لپ تاپ مهندسی معماری باید مدل سازی و مراحل اولیه آن را به بهترین شکل پشتیبانی کرده و رندر‌هایی با رزولوشن بالا را در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

اگر تری دی مکس مورد استفاده شما ورژن 2019 یا ورژن 2020 است، سعی کنید لپ تاپ با پردازنده i5 یا i7 و حداقل رم 12 گیگابایت انتخاب کنید.

hp – ASUS – Acer – Lenovo و Sony برندهایی هستند که با قرار گرفتن قطعات مناسب در آن ها می توانند بهترین لپ تاپ برای مهندسی معماری و انجام پروژه های معماری تشکیل دهند. این لپ تاپ ها به خوبی پاسخگوی نیازهای یک معمار هستند.

البته در نظر داشته باشید که قیمت این سیستم ‌ها به مراتب بیشتر از سایر سیستم ها می باشد.

اگر توانایی خرید سیستم هایی با قیمت های بالا را دارید، سیستم های شرکت ASUS (سری لپ تاپ های راج ROG) با قیمت 5 تا 20 میلیون تومان، این لپ تاپ مناسب مهندسی معماری است و تمامی خواسته شما را برطرف می کنند.

این لپ تاپ ها پردازش های سنگین را به راحتی انجام می دهند. اما میزان مصرف برق آن ها حتی نسبت به یخچال های ساید بای ساید بیشتر است.

نکاتی طلایی برای معماران که حتما باید به آن ها توجه نمایند:

• کارهای مربوط به رشته خود را با ویندوز انجام دهید (نه با سیستم‌عامل Mac)

• برای پایین بردن هزینه ها از لپ تاپ های صفحه لمسی استفاده نکنید.

• سعی کنید پردازنده های intel را به کار بگیرید.

• در هنگام انتخاب لپ تاپ اولویت های اول خود را CPU و RAM قرار دهید و پس از آن به نوع کارت گرافیک توجه کنید.

• سعی کنید به جای اینکه به سراغ برند معروف Apple بروید از برندهای دیگری که به کار شما می آیند استفاده کنید. زیرا همه لپ تاپ های اپل قابلیت نصب و اجرای نرم افزارهای مربوط به مهندسی معماری را ندارند و فقط بعضی از آنها می توانند این کار را انجام دهند.

• حداقل پردازنده i7 و i5 و حداقل رم 12 را انتخاب کنید. سعی کنید پایین تر از این مقدار را انتخاب نکنید.

• از خریدن سیستم های ارزان قیمت خودداری کنید، زیرا کارکرد متناسب با نیازهای شما را ندارند و نمی توانند هر برنامه ای را اجرا کنند و پس از مدتی مجبور به تعویض قطعات سیستم خواهید شد.

• قبل از اقدام به خرید، نقاط قوت و ضعف مدل مورد نظر را بررسی کنید. می توانید با کسانی که از این مدل استفاده کرده اند نیز مشورت کنید.

• سعی کنید، لپ تاپ خود را از سایت های خرید و فروش و سایت های آنلاین لپ تاپ خریداری نکنید، حتی اگر قیمت آن ها نسبت به فروشگاه ها مناسب تر باشد. بهتر است به فروشگاه های معتبر رفته و با هزینه بالاتر سیستم مناسب و مطمئنی که گارانتی و ضمانت دارد، تهیه نمایید.

0/5 (0 نظر)