لپ تاپ مهندسی برق
لپ تاپ مهندسی برق

لپ تاپ مهندسی برق ، اگر مهندس هستید و به دنبال خرید یک لپ تاپ مناسب برای این حرفه هستید. با ما همراه باشید چرا که در این مطلب به بیان ویژگی های مورد نیاز لپ تاپ مهندسی برق خواهیم پرداخت. قطعا هنگام خرید به دنبال ویژگی های مشخصی در لپ تاپ هستید. از جمله ویژگی های مهم برای یک مهندس برق، وجود پردازش و گرافیک قوی در سیستم است. همچنین صفحه نمایش بزرگ برای اجرای اسکریپت ها نیز اهمیت دارد. لپ تاپ مورد نظر شما علاوه بر ویژگی ها و قابلیت های متنوع باید سبک و قابل حمل نیز باشد. در ادامه به معرفی چندین لپ تاپ و بیان ویژگی های لپ تاپ مهندسی برق به تفکیک خواهیم پرداخت.

لپ تاپ Lenovo مدل Think pad w540

همان طور که در قسمت قبل بیان شد یک لپ تاپ مناسب برای مهندسان، لپ تاپی است که در عین داشتن قابلیت های مناسب، وزن سبکی نیز داشته باشد تا حمل آن آسان باشد. این لپ تاپ دارای پردازنده core i7 نسل چهارم اینتل با قابلیت 3 گیگاهرتز می باشد. علاوه بر رم 32 گیگابایتی ویژگی خوب دیگری چون صفحه نمایش 2880×1620 دارد که صفحه نمایش مناسبی است.

با وجود تمام این امکانات وزن حدود 2.5 کیلوگرم و ضخامت 25.4 میلی متری باعث شده که این محصول، لپ تاپ مناسبی برای مهندسانی باشد که دائما در محل کار خود از آن استفاده می کنند. بنابراین با امکانات ذکر شده و وزن مناسب یک لپ تاپ مناسب برای اجرای فعالیت های سنگین گرافیکی نیز می باشد. چرا که پردازنده گرافیکی Nivida Quadro k2100 در آن وجود دارد.

لپ تاپ HP ZBOOK 15

محصولات ویژه ای توسط کمپانی HP برای مهندسین طراحی و تولید شده که لپ تاپ های کار نامیده می شوند و قابلیت حمل آسانی دارند. این کمپانی دو مدل لپ تاپ را به این منظور وارد بازار کرده است نام این دو دستگاه ZBOOK 15وZBOOK 17 می باشد. تفاوت این دو مدل در صفحه نمایش آن هاست لپ تاپ مدل ZBOOK 15 همان طور که از عدد کنار مدل آن مشخص است دارای صفحه نمایش 15 اینچی است و لپ تاپ مدل ZBOOK 17 نیز دارای صفحه نمایش 17 اینچی می باشد.

حال شما با توجه به نوع فعالیت و نیاز خود می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در مورد قابلیت ها نیز، در این حد کفایت می کند که بدانید این دو مدل تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارند و تفاوت این دو مدل در وزن آن هاست زیرا وزن مدل ZBOOK 15 از لپ تاپ Lenovo سنگین تر است. تفاوت دیگر در صفحه نمایش این محصول است زیرا رزولوشن صفحه نمایش این مدل پایین تر است با این وجود مجهز به تکنولوژیDream color کمپانیHP نیز می باشد.

لپ تاپ HD Pavilion 15 T_BC009

این لپ تاپ با پردازنده Core i7 از نوع HQ 6700، دارای حافظه موقت 16 گیگابایتی می باشد که ویژگی دیگری تحت عنوان حافظه یک ترابایتی و 138 گیگابایت SSD نیز دارد. کیفیت صفحه نمایش تمامHDو کارت گرافیک مجزا از نوع GTX 960 تنها چند نمونه از قابلیت های این دستگاه است. با توجه به کرک برنامه ها داخل کشور بدون پرداخت هزینه، این مدل ویژگی دیگری به نام اورجینال بودن ویندوز 10 مایکروسافت را نیز دارد. از این رو نیاز به انجام هیچ یک از مراحل کرک نیست و با این قابلیت می توانید به طور رایگان از تمام امکانات ویندوز 10 استفاده کنید. اما این تمام قابلیت های این لپ تاپ نیست.

کافی ست به حافظه 16 گیگابایتی آن توجه کنید تا برای قابلیت های دیگر آماده شوید چرا که این لپ تاپ یک پردازنده قدرتمند از نوعHQنیز دارد همان طور که گفته شد حافظه 128 گیگابایتی از نوع SSD در این محصول وجود دارد که باعث سرعت بی نهایت و قدرت بالا در انجام تمام امور می شود همچنین وجود کارت گرافیک مجزا در این محصول باعث شده تا به راحتی و با کیفیت بالا تمام بازی های اخیر را به آسانی اجرا کنید.

صفحه نمایش تمام مات HD، آخرین قابلیتی است که بیان خواهیم کرد. در پایان به معایب این محصول نگاهی خواهیم انداخت تاکنون تمام قابلیت ها موجود در این مدل، مطلوب بود اما اگر ظاهر و طراحی نامطلوب آن را در نظر نگیرید و اگر شخص سخت پسند و حساس به ظاهر دستگاه نیستید این مدل همچنان برای شما ایده آل است اما باید به ضخامت 24.3 میلی متری آن نیز توجه کنید و در صورت رضایت، این محصول را خریداری کنید.

لپ تاپ ASUS مدل K556UQ

این محصول با وجود قیمت مناسب، جز لپ تاپ های برتر محسوب نمی شود چرا که علت قیمت پایین این محصول استفاده زیاد این کمپانی از پلاستیک است. اما این لپ تاپ که از سری K می باشد دارای قدرت مناسبی است اگر سیاست صرفه جویی اقتصادی را دارید. این مدل به شما پیشنهاد می شود. اما با خرید این دستگاه ظاهر و حافظه SSD خوبی را نمی توانید داشته باشید. این مدل با پردازنده Core i7 از نوع7500U دارای حافظه موقت 12 گیگابایتی و حافظه ذخیره 1 ترابایتی می باشد. کیفیت صفحه نمایش تمام HD نیز دارد. در پایان، به عنوان آخرین ویژگی می توان به کارت گرافیکی مجزا از نوع GTX940 نیز اشاره کرد.

لپ تاپ ASUS مدلUX50IVW

این لپ تاپ می تواند گزینه مناسبی برای یک مهندس برق باشد. ظاهر مطلوب و طراحی زیبا افزون بر تمام قابلیت های موجود، شما را برای خرید ترغیب می کند. گرچه طراحی آن از مک بوک های اپل تقلید شده اما پردازنده سریع و قدرتمندی دارد. حافظه SSD 128 گیگابایتی آن منجر به اجرای ویندوز با سرعت بالایی شده است. کارت گرافیک مجزا GTX960 نیز تنها یک رقیب دارد و آن هم گرافیک لپ تاپ های مخصوص بازی است. برخلاف مدل قبلی، در تولید بدنه این محصول، از آلومینیوم استفاده شده با وجود قیمت بالاتر نسبت به گزینه های قبلی، مناسب تر نیز می باشد. برای خرید انواع لپ تاپ استوک به فروشگاه سایت اول استوک مراجعه فرمایید.

0/5 (0 نظر)