فروشگاه لپ تاپ
فروشگاه لپ تاپ

فروشگاه لپ تاپ ، لپ تاپ خریدن همیشه کاری هیجان انگیز و دلهره آور است. هنگام مراجعه به فروشگاه لپ تاپ استوک احتمال لبخند بلندی به لب داشته و قند در دلتان آب می شود.

فروشگاه لپ تاپ

فروشگاه لپ تاپ معمولا مملو از لپ تاپ های مختلف، از برندهای مختلف است. این فکر که به زودی شما صاحب یکی از این لپ تاپ ها خواهید بود شما را هیجان زده می کند. هیجان به خودی خود چیزی بدی نیست، اما ممکن است باعث تصمیم گیری اشتباه شود.

حتی افرادی که قبل از مراجعه به فروشگاه لپ تاپ، تحقیق و تفحص کرده و لپ تاپ خود را انتخاب کرده اند، باز هم ممکن است، دچار اشتباه شوند. البته این اشتباهات همیشه هم نتیجه بدی به دنبال نخواهند داشت ولی ممکن است باعث خریدن لپ تاپی شود که با نیازهای کاربر هماهنگی ندارد. در این مقاله به 5 اشتباه رایجی که هنگام مراجعه به یک فروشگاه لپ تاپ ممکن است مرتکب شویم، می پردازیم با ما همراه باشید:

اشتباه نخست، فکر کردن با چشمانتان

از ابتدای ساخت لپ تاپ ها تا کنون، همگی این دستگاه ها دارای کیبورد و تاچ پد بوده اند و هیچ تغییر و پیشرفتی در این زمینه نداشته اند. آمارها حاکی از آن است که خریداران لپ تاپ، توجه چندانی به رابط کاربری ندارند. از آن جا که بیشتر ارتباط ما با لپ تاپ از طریق دست هایمان صورت می گیرد، رابط کاربری باید یکی از اولویت های اساسی در انتخاب لپ تاپ باشد. کمپانی اپل تنها کمپانی است که به این قضیه واقف است و در اپل استورهای خود به خریداران اجازه دست زدن و کار کردن با لپ تاپ را می دهد.

رابط کاربری لپ تاپ های مختلف، تفاوت های زیادی دارند. البته افراد معمولا تمایلی به پرداختن پول زیادی برای این قضیه ندارند. برای مثال: لپ تاپ لنوو مدل ThinkPad Edge E530 دارای کیبورد و تاپ پد بسیار عالی است افزون بر این ها، تینک پد لنوو دارای یک پوینت استیک هم هست. این لپ تاپ 499 دلاری برای استفاده روزانه بسیار مناسب است و تجربه کار با یک دستگاه خوش دست و خوش ساخت را به کاربر خود منتقل می کند.

پس در ابتدا، کیبورد لپ تاپ های مختلف و تاچ پد آن ها را تست کرده و تفاوت بین دستگاه های مختلف را شناسایی کنید تا ببینید کدام یک از آن ها احساس بهتری به شما منتقل می کنند.

اشتباه دوم، انتخاب سایز نامناسب

کاربران معمولا به سمت لپ تاپ هایی جذب می شوند که یا بیش از حد کوچک یا بیش از حد بزرگ اند. این تفاوت سایز با سایر لپ تاپ ها باعث شده تا بیشتر به چشم بیایند و جذاب تر باشند. لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بیش از 15.6 اینچ بسیار سنگین بوده و جا به جایی آن ها سخت و دشوار است.

از طرف دیگر کار کردن با لپ تاپ هایی با صفحه نمایش کمتر از 13.3 اینچ، چندان راحت نیست و احساس آزار دهنده ای منتقل می کنند. اگر لپ تاپ خود را زیاد جا به جا می کنید، لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 13.3 تا 14 اینچ برای شما انتخاب مناسبی است.

اشتباه سوم، مسخ شدن در برابر صفحه نمایش های براق و شیشه ای

اکثر لپ تاپ های امروزی با مانیتورهای glassy ( شیشه ای) به بازار عرضه می شوند. چنین صفحه نمایش هایی رنگ ها را شفاف تر و واقعی تر نشان داده و در زمان خاموش بودن جلوه خاصی در فروشگاه دارند. اما در اتاق های روشن و فضای باز اصلا قابل استفاده نخواهند بود.

از آنجا که اکثر لپ تاپ های موجود در فروشگاه شیشه ای هستند، معمولا کاربران نیز آن ها را انتخاب می کنند. هر چند پیدا کردن صفحه نمایش های معمولی دشوار است اما لپ تاپ هایی با صفحه نمایش معمولی نیز وجود دارد و قیمت بسیار مناسبی هم دارند. لپ تاپ دل مدل Precision ، لپ تاپ اچ پی مدل ProBook و لنوو مدل ThinkPad Edge از این دسته هستند.

اشتباه شماره چهارم، عدم توجه به توان لپ تاپ برای بازی کردن

کمپانی اینتل همواره متعهد به استفاده از کارت گرافیک یکپارچه بوده است. اما در حال حاضر می تواند همگام با نیاز بازی های جدید حرکت کند. HD 4000 اینتل، به خوبی با لپ تاپ های دارای پردازنده هسته ای از نسل سوم هماهنگ بوده و سرعت قابل توجهی در مقایسه با نسل پیشین خود یعنی HD 3000 دارد. اما نمی تواند پاسخگوی نیازهای روز افزون بازی های جدید باشد.

اگر از لپ تاپ خود توقع اجرای بازی های سه بعدی جدید را دارید باید کارت گرافیک قدرتمندی از برند انویدیا یا AMD تهیه کنید. معمولا برای داشتن GPU باید هزینه اضافه تری در حدود 100 تا 200 دلار بپردازید. دسته دیگری از لپ تاپ ها با استانداردهای گرافیکی جداگانه به بازار عرضه می شوند. برندهای همچون: ASER و Lenovo به دلیل داشتن GPU های پر سرعت، شهرت جهانی یافته اند.

اشتباه شماره پنجم، بارگذاری روی رم

سازندگان لپ تاپ علاقه خاصی به رم دارند. اندازه رم ها تنها به وسیله یک عدد نشان داده می شود و مسلما هر چه این عدد بزرگتر باشد، بهتر است. رم ها قیمت چندانی ندارد و بسیار ارزان هستند. قطعا کمپانی ها برای دستیابی به سود بالاتر رم هایی با ظرفیت بالا ارائه می دهند. البته کاربران معمولی نیازی به رم های بیش از 4 گیگ نخواهند داشت. البته داشتن رم های بالا بد نیست، اما این مهمترین فاکتوری که حین خرید باید به آن توجه کنید نیست.

نتیجه گیری:

خرید لپ تاپ کار چندان ساده ای نیست. اما راه هایی وجود دارد تا این مسیر را هموار تر کند. اما به یاد داشته باشید که هیچگاه لپ تاپی با صفحه نمایش بیشتر از 17.3 اینچ خریداری نکنید. قبل از مراجعه به فروشگاه لپ تاپ، ابتدا در اینترنت به دنبال لپ تاپ مورد نظر خود بگردید. خرید لپ تاپی که با نیاز شما هماهنگی ندارد اگر چه ممکن است دارای جذابیت هایی باشد اما هیچ وقت انتخاب خوبی نخواهد بود.

0/5 (0 نظر)