لپ تاپ مناسب مهندسی کامپیوتر

لپ تاپ مناسب مهندسی کامپیوتر ، در این مطلب می خواهیم به بررسی برترین لپ تاپ‌ ها (کامپیوترهای همراه) برای مهندس ها بپردازیم و در یک جمع بندی کوتاه ببینیم لپ تاپ مناسب مهندسی کامپیوتر یا لپ تاپ استوک مناسب مهندسی کامپیوتر باید چه قابلیت و ویژگی هایی داشته باشد، همچنین در ادامه به معرفی چند مورد از لپ تاپ های موجود در بازار که با این رشته تناسب دارند می پردازیم.

لپ تاپ مناسب مهندسی کامپیوتر

در دنیای تکنولوژی نیز مانند تمام زمینه های دیگر، جنس خوب و کیفیت بالا را تنها با پول در اختیارتان می گذارند و به معنایی دیگر هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می خورید. چهار میلیون و پونصد هزار تومان را با هر معیاری که محاسبه کنید عدد زیادی است. اگر ما از مک بوک ها صرف نظر کنیم و آن ها را در این گروه جای ندهیم، برترین و کاربردی ترین لپتاپ های جهان را می توانیم با نصف این هزینه خریداری کنیم.

در این مطلب می خواهیم لپ تاپ هایی را معرفی کنیم که هم سخت افزار لازم برای انجام امور مهندسی را داشته باشد و هم شکل و قیافه جذابی داشته باشد همچنین جلوتر از تکنولوژی زمان خودش قدم بردارد.

این مسئله ای است که همه ما ممکن است به آن دچار شویم. همه ما ممکن است در هنگام خرید به خود بگوییم: ما که قرار است پول دهیم پس کمی بیشتر خرج کنیم و بهترین بهترین لپ تاپ را از همه جهت خریداری نماییم.

شما فکر می کنید که در حال حاضر و با شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی این روزهای بازار، با چهار میلیون و 500 هزار تومان پول چه گزینه هایی برای خرید روز میز قرار دارد و چه لپ تاپی با چه کیفیتی را می توان خریداری کرد؟

در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد و با چند لپتاپ مختلف آشنا می شویم.

1. Pavilion 15T-BC009/ ساخت HP

این لپتاپ پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ دارد و حافظه موقت آن 16 گیگابایت است. حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوع SSD دارد. همچنین دارای کارت گرافیک مجزا از نوع GTX960 است.

کیفیت صفحه نمایش آن تمام HD است و ویندوز اورجینال 10 روی آن نصب شده است. مهم ترین عاملی که ما را به سمت این محصول جذب می کند وجود ویندوز 10 اوریجینال مایکروسافت روی این لپ تاپ است.

زیرا امتیازی کاملا مثبت برای یک محصول خواهد بود. همه ما می دانیم به راحتی می توان با کرک کردن ویندوزهای موجود در بازار، تمامی محدودیت های مایکروسافت را دور زد. اما ویندوز اورجینال آن هم ویندزو10 طعم دیگری دارد و همان طور که گفتیم امتیاز مثبتی برای این لپ تاپ به حساب می آید.

علاوه بر این مطالبی که گفته شد، لپ‎تاپ ساخت HP یک پردازنده قدرتمند از نوع HQ دارد و به 16 گیگابایت حافظه موقت نیز مجهز شده است. همین امر باعث شده تا این دستگاه برای انجام تمامی کارهای شما به ویژه امور مهندسی بی نهایت سریع و بیش از اندازه قدرتمند باشد. وجود یک حافظه 128 گیگابایتی از نوع SSD باعث می شود ویندوز در کمترین زمان ممکن یعنی فقط طی پنج ثانیه لود شود.

اگر بخواهیم از مزیت های بیشتر این لپ تاپ صحبت کنیم. باید به کارت گرافیک قدرتمندی که روی این محصول نصب شده اشاره کنیم که باعث می‌شود تمام بازی های بروز را به آسانی اجرا کند. HP صفحه نمایش این محصول را از نوع تمام HD مات انتخاب کرده است.

با این حال وقتی زمانی که این صفحه نمایش را از نزدیک ببینید احتمالا پا به فرار خواهید گذاشت. متاسفانه طراحی و تولید محصول HP دقیقا با همین میزان اغراق، وحشتناک و زشت است. چرا که ضخامت آن به 24.3 میلیمتر میرسد و به طور کلی بدنه آن بسیار بدسلیقه ساخته شده هست.

2. Aspire F5- 573G-77IL/ ساخت Acer

پردازنده این محصول Core i7 از نوع 7500U است و دارای حافظه موقت 16 گیگابایتی است. این لپ تاپ همچنین دارای حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوعSSD است و کارت گرافیک مجزا از نوع GIX490 دارد. کیفیت صفحه نمایش آن تمام HD است.

بعد از مقالات ناگوار و حتی هولناک با محصول قبلی یعنی لپ تاپ ساخت HP که ظاهری بسیار زشتی داشت سراغ گزینه 2 یعنی Aspire F5- 573G-77IL رفتیم. این محصول از نظر فنی در رده پایین تری نسبت به شماره 1 قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال : به جای پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ روی آن از همان پردازنده با مدل 7500U استفاده کرده اند همچنین کارت گرافیک محصول Acer هم به شکل کاملا واضحی و ملموسی ضعیف تر است.

اگر چه این گرافیک، گزینه چندان مناسبی برای یک گیمر نیست اما با برای انجام کارهای مهندسی کفایت می کند. ضخامت این محصول به عدد 28.5 میلی متر می رسد که از نظر ظاهری چندان جذاب به نظر نمی رسد.

3. K556UQ/ ساخت ASUS

پردازنده این لپ تاپ شرکت ایسوس Core i7 از نوع7500U است و دارای حافظه موقت 12 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی است، این محصول همچنین دارای کارت گرافیک مجزا از نوع GTX940 است و کیفیت صفحه نمایش آن تمام HD است.

اگر تمایل به داشتن صفحه کلید با نور پس زمینه دارید باید بدانید که هیچکدام از این سه لپ تاپ این قابلیت را ندارند. از این رو جست و جو را برای یافتن لپ تاپی که تمامی امکانات مد نظر ما را داشته باشد ادامه می دهیم و لپ تاپ 2.3 کیلویی Asus را که 5 کیلو پلاستیک به آن متصل شده را رها می کنیم و به سراغ گزینه بعدی می رویم.

4. V502UX/ ساخت ASUS

پردازنده این لپتاپ که باز هم ساخت شرکت ایسوس بود Core i7 از نوع 6500U است و دارای حافظه موقت هشت گیگابایت و حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوعSSD است. این محصول همچنین حافظه کارت گرافیک مجاز از نوع GTX950 دارد و مانند موارد بالا کیفیت صفحه نمایش آن تمام HD است.

مسئله ای که اکثر مردم نمی‌ دانند یا شاید حتی به آن فکر هم نمی کنند این است که می توانند دست شان را در صندوقچه قدیمی فرو کنند و محصولی را خریداری کنند که به سال قبل تعلق دارد! حتما که نباید جدید باشد! لپ تاپ V502 UX ساخت ایسوس چنین وضعیتی دارد.

پردازنده ای که برای آن در نظر گرفته شده سال گذشته عرضه شده اما هنوز می تواند مانند یک شوالیه وفادار تا پای جان برای تان شمشیر بزند و به خوبی کار شما را راه بیندازد. صرفا قدیمی بودن پردازنده دلیل خوبی برای رد کردن این محصول نیست.

با وجود قدیمی بودن پردازنده این لپ تاپ، روی این محصول یک حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت نصب کرده شده که به نظر امکانی بی نظیر و امتیازی مثبت به حساب می‌آید.

5. IdealPad 700/ ساخت لنوو

پردازنده این لپ تاپ Core i7 از نوع 6700HQ است و دارای حافظه موقت 16 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی و همچنین کارت گرافیک مجزا از نوع GTX950 است، کیفیت صفحه نمایش آن تمام HD مات است.

سایت های اینترنتی ضخامت این لپ تاپ را عدد شگفت انگیز 22.7 میلیمتر مطرح کرده اند، و همین مورد کافی است تا عنان اختیار از دست داده و مشتاق خریدن این محصول شوید.

با در نظر گرفتن این مسئله که IdealPad 700 ساخت Lenovo از نظر سخت افزاری هم گزینه بی نظیری است، مصرانه تلاش کردیم آن را پیدا کنیم اما هر چه در فروشگاه های مختلف پیش رفتیم نا امیدتر شدیم. این محصول بسیار نایاب است اما فروشنده ها می‌گویند که هنوز می‌توان این مدل را با اضافه شدن حافظه 256 گیگابایتی از نوع سریع SSD و پرداخت پول بیشتر خریداری کرد.

6. UX50IVW/ ساخت ایسوس

پردازنده این لپتاپ Core i7 از نوع 6700HQ است. حافظه موقت آن 12 گیگابایت است و دارای حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوع SSD است. این محصول همچنین دارای کارت گرافیک مجزا از نوع GTX960 است و صفحه نمایش لمسی دارد.

مهم‌ترین مسئله در این لپ تاپ استفاده از آلومینیوم در تولید بدنه آن است. صفحه نمایش این محصول در مقایسه با صفحه نمایش های تمام HD جلوه بیشتری دارد.

بدنه آلومینیومی هم امتیازی کاملا مثبت است. با این حال متوجه شدیم فروشنده ها قیمت هاي متفاوتی برای آن اعلام می‌کنند و قیمت ثابتی ندارد، این لپ تاپ انتخاب ما بو، امیدواریم شما هم با خواندن این مطلب لپ تاپ مهندسی مناسب خود را انتخاب کرده باشید.

0/5 (0 نظر)