بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها

بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها ، همانگونه که مطلع هستید هر حرفه و تخصصی نیازمند ابزارهای مخصوص به خود است. لپ تاپ های قدرتمند با سخت افزارهای حرفه ای و قوی یکی از ابزارها و وسایل مهم در طراحی گرافیکی و رندرینگ سه بعدی می باشد. انتخاب لپ تاپ های مناسب برای طراحی گرافیکی و رندرینگ سه بعدی و معرفی بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها کانون توجه ما در این مقاله قرار دارد.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها

مشخصات فنی لپ تاپ، کامپیوتر یا هر وسیله دیگری برای تمامی استفاده کنندگان از آن محصول در هر حرفه، کسب و کار و اشتغالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. انتخاب لپ تاپ و کامپیوترهای کارآمد چه در حرفه هایی که کامپیوتر و لپ تاپ از وسایل اصلی و مهم آن به شمار می رود نظیر: حرفه برنامه نویسی، طراحی سایت، گرافیست و صدها حرفه دیگر و چه شغل هایی که لپ تاپ و کامپیوتر جزء وسایل ضروری آن ها به شمار نمی رود دارای اهمیت می باشد.

 

طراحی گرافیک نیز خارج از این بحث نمی باشد. در حرفه گرافیستی، پردازنده گرافیکی، CPU، صفحه نمایش و امکانات جانبی لپ تاپ باید دارای مشخصات فنی ویژه ای باشند که در زیر به مواردی از این مشخصات و خصوصیات پر اهمیت می پردازیم، از مهم ترین معیارها جهت انتخاب لپ تاپ های کارآمد و مناسب در عرصه گرافیک برای طراحان گرافیکی عبارت است از:

کارایی لپ تاپ

خارج از مبحث حرفه یا تخصص، مسلماً در خرید لپ تاپ مهم ترین معیار برای انتخاب، کارآمد بودن آن است. به عبارت دیگر می توان گفت که مهمترین خصوصیات یک لپ تاپ، همان مشخصات ریز پردازنده، کارت گرافیک، RAM و حافظه داخلی آن می باشد.

فضای RAM

قابل ذکر است که یک گرافیست هنگام طراحی ممکن است در آن واحد نیاز به استفاده از چندین برنامه داشته باشد. اکثر این برنامه ها ممکن است دارای حجم بسیار بالایی بوده و باعث کند کار کردن سیستم شوند. در نهایت می توان گفت که لپ تاپ منتخب برای یک گرافیست باید دارای ظرفیت RAM بالا و همچنین دارای سرعت مناسبی باشد تا جوابگوی کارهای گرافیکی او باشد. برای انجام کارهای گرافیکی رم 8 تا 16 گیگابایت مورد نیاز است. انتخاب بین خصوصیات لپ تاپ و هزینه آن بر عهده گرافیست است. اما برای انجام کارهای گرافیکی RAM های زیر 6 گیگابایت توصیه نمی گردد.

قدرت CPU

CPU یکی از اجزای اصلی و جدا نشدنی لپ تاپ است. نقش پردازنده یا CPU بر هیچکس پوشیده نیست هر چقدر که CPU لپ تاپ از نظر فنی قوی تر باشد می تواند چندین برنامه را بطور همزمان و با سرعت بالا اجرا کند. یک نکته بسیار مهم در مورد پردازنده، فرکانس کاری آن است. هر چقدر فرکانس کاری آن بالاتر باشد تعداد دستور العمل هایی که اجرا می کند افزایش می یابد.

 

در نهایت سرعت کاری پردازنده و لپ تاپ افزایش می یابد. نسل های Core i5 و Core i7 را می توان جزء پرسرعت ترین و بروزترین پردازنده های نسل جدید دانست، پردازنده های AMD Ryzen و Intel Xeon ساخت دو شرکت اینتل و AMD بهترین پردازنده برای گرافیست ها و انجام کارهای گرافیکی محسوب می شوند. نکته ای که در مورد پردازنده ها باید به آن دقت شود این است که در این قطعه ظرفیت حافظه پنهان یا Cache دارای اهمیت فراوانی است. هر اندازه که ظرفیت حافظه Cache بالاتر باشد تعداد دستوراتی که برای پردازش به پردازنده ارسال می گردد افزایش می یابد.

خصوصیات فنی صفحه نمایش

صفحه نمایش جزء جدا نشدنی لپ تاپ و از مهم ترین بخش های آن در طراحی گرافیکی به شمار می رود. به این دلیل که گرافیست هنگام انجام کارهای گرافیکی خود نتیجه را در صفحه نمایش مشاهده می کند، گرچه این خروجی تفاوت زیادی با کارهای چاپ شده روی کاغذ دارد. در صورتی که صفحه نمایش لپ تاپ دارای خصوصیت های فنی و ابزارهای خاصی باشد، می تواند این تفاوت ها را از میان بردارد یا آن ها را به حداقل برساند. هنگام انتخاب صفحه نمایش، گرافیست باید گزینه های زیادی را مورد توجه قرار دهد.

کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی

ظرفیت حافظه گرافیکی، پهنای باند و تعداد هسته های آن در هنگام انتخاب کارت گرافیک دارای اهمیت ویژه ای است. اگر چه کارت گرافیک به تنهایی عامل قدرت کارهای گرافیکی به شمار نمی رود و عامل مهم دخیل در آن نرم افزارهایی است که گرافیست ها برای انجام کار های گرافیکی از آن استفاده می کنند.

صفحه کلید

تاثیر بسیار یک صفحه کلید راحت و کاربردی و یک صفحه نمایش قابل لمس را به هیچ وجه نمی توان انکار کرد. برای کار با صفحه کلید طراحی آرگونومیک آن از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا باعث راحتی کاربر هنگام کار با صفحه کلید می شود، مخصوصاً که طراحان و افراد حرفه ای و متخصصان کامپیوتر ترجیح می دهند اکثر اوقات با کلیدهای ترکیبی کار کنند، کلید های ترکیبی باعث سرعت بخشیدن در انجام امور می شود. بنابراین مکان قرارگیری کلیدهای صفحه کلید (طبق استانداردهای محلی و جهانی) نقش بسیار مهمی در راحتی کار گرافیست ها در تمام نقاط دنیا ایفا می کند.

قیمت

در نهایت، این تصمیم با گرافیست است که برای انجام کارهای گرافیکی خود و خرید لپ تاپ مناسب با حرفه و کار خود چه مقدار هزینه کند. هر چقدر میزان هزینه ای که برای خرید در نظر می گیریم بالاتر باشد امکانات و خصوصیات فنی بیشتر و بهتری نصیب ما می شود بنابراین می توان قیمت را از مهم ترین معیارهای انتخاب یک لپ تاپ کارآمد و مناسب در عرصه گرافیکی دانست.

معرفی بهترین بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها درسال 2019

لپ تاپ Apple Macbook Pro را می توان از محبوب ترین و قوی ترین لپ تاپ ها در انجام کارهای گرافیکی و محبوبترین لپ تاپ بین گرافیست ها دانست.
دو مورد از دلایل مهم در انتخاب محصولات اپل توسط کاربران و طراحان گرافیکی تصویر برند شخصی و سیستم عامل این محصولات می باشد. اما Apple Macbook Pro یک لپ تاپ قدرتمند با پردازنده ی چهار هسته ای اینتل i7 و RAM16 گیگابایتی می باشد با این حال این لپ تاپ برای تمام کابران مناسب نیست. اگر جزء کاربران طرفدار ویندوز باشید، ممکن است عادت کردن به این سیستم جدید زمان زیادی را صرف کنید.

یکی از موارد نگران کننده در این لپ تاپ برای طراحان خلاق نداشتن هیچگونه کابل USB روی آن است. اما به دلیل طراحی های محبوب و شجاعتی که در هدایت کاربران به سمت نوآوری و تکنولوژی دارد، لپ تاپ Apple Macbook Pro مسلماً مورد پذیرش و قابل ستایش عده زیادی از گرافیست ها خواهد بود. استفاده از این لپ تاپ ها به دلیل داشتن کارت گرافیکیAMD Radeon pro و صفحه نمایش با کیفیت بالا از نظر گرافیست ها، کاربران و طراحان حرفه ای گرافیکی لذت بخش خواهد بود. قیمت بالای آن را می-توان به عنوان تنها عیب این لپ تاپ در نظر گرفت.

Dell XPS 15

شرکت Dell همیشه با محصولات معتبر و قیمت مناسبی که تولید می کند در جهان شناخته شده است. این شرکت به تازگی با یک محصول قوی و قدرتمند که از لحاظ قیمت نیز بسیار مناسب است. وارد دنیای طراحی گرافیک شده است. صفحه نمایش 15.6 اینچی، پردازنده Core i7 و 16 RAM گیگابایتی را می توان از بهترین خصوصیت های Dell XPS 15 به شمار آورد .

قابل ذکر است که یکی از بهترین عملکردها در بازار توسط این محصول ارائه می شود. این لپ تاپ دارای کابل های بسیار از جمله یک کابل HDMI، دوUSB، یک تاندربولت (Thunderbolt) و یک کارت خوان SD می باشد. این محصول را می توان با افزودن SSD 512 گیگابایتی و کارت گرافیک های خارق العاده به یکی از لپ تاپ های کارآمد با کارایی بالا و بسیار به صرفه تبدیل نمود.

0/5 (0 نظر)