لپ تاپ مهندسی مکانیک

لپ تاپ مهندسی مکانیک

لپ تاپ مهندسی مکانیک ، بهتر است از همین ابتدا به شما گوشزد کنیم که اگر معمار یا مکانیک هستید یا در حال تحصیل در رشته های مهندسی معماری یا مکانیک هستید، تا حد امکان به سمت خرید لپ تاپ نروید و اولویت خرید خود را به سیستم های کامپیوتری یا همان pc ها نگهدارید.

گفتنی است که لپ تاپ ها پردازش بسیار کمتری نسبت به سیستم ها دارند و استفاده از نرم افزارهای قوی مثل3D Max یا موتورهای رندری مثل: ویری و کرونا در یک لپ تاپ کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. برای خرید کامپیوتر استوک می توانید به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

بیشتر دانشجویان، مهندسان معماری یا کسانی که به نحوی با نرم افزارهای معماری سروکار دارند، در انتخاب لپ تاپ مناسب برای کاربری خود یا لپ تاپ مهندسی مکانیک به شدت دچار تردید هستند. اگر معمار یا مهندس مکانیک هستید و قصد انتخاب لپ تاپ مناسب برای کار خود را دارید، بهتر است از لپ تاپ های سری گیمینگ یا چند رسانه ای استفاده کنید که از سیستم تهویه و خنک کنندگی بسیار خوبی برخوردارند. این مورد یکی از اولویت های ویژه در خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک است.

نکاتی که باید قبل از خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک توجه داشته باشید:

قبل از این که اقدام به خرید لپ تاپ مناسب مهندسی مکانیک کنید، ابتدا باید مشخص کنید که سخت ترین کاری که می خواهید با آن انجام دهید چه کاری است. ما در این قسمت کارهای یک مهندس مکانیک یا معمار را به سه دسته تقسیم می کنیم: گفتنی است که نرم افزارهایی که در این دسته معرفی می شوند به معنی بی استفاده بودن دیگر نرم افزار ها نخواهد بود بلکه به معنی روان بودن این نرم افزار ها و راحتی کار کردن با آن است.

کارهای سبک

کارهای سبک مانند: وب‌گردی ، مشاهده فیلم و عکس، کار با ابزار آفیس مانند: ورد، اکسل و … بسیاری از نرم افزارهای سبک از این قبیل.

کارهای نیمه سنگین

نرم افزارهایی که نیازمند محاسبات و تحلیل های بیشتری هستند. مانند: photoshap ،Autocad ،Corel ،Etabes ، SketchUP.

کارهای سنگین

اکثر نرم افزارهای گرافیکی و بازی های کامپیوتری در دسته کارهای سنگین قرار می گیرند. از نمونه نرم افزارهای مهندسی مکانیک که در این ردیف قرار می گیرند عبارت است از: 3D MAX و VRay، MAYA ،ZBrush ،Rhino ، Revit و مواردی از این قبیل.
در ادامه به ویژگی های یک لپ تاپ مناسب برای مهندسی مکانیک می پردازیم.

ویژگی لپ تاپ مهندسی مکانیک:

پردازنده (cpu)

CPU یکی از مهم ترین قسمت های یک لپ تاپ است. اکثر افراد فقط و فقط به i3 یا i5 یا i7 یا i9 بودن CPU توجه دارند که در صورتی که آنچه بیشتر حائز اهمیت است عدد بعدی می باشد که بیانگر نسل و قدرت CPU است.

در رشته های مهندسی مکانیک با نرم افزارهایی مثل: Autocad ، 3D MAX ، Revit و MAYA و … کار می کنند، باید رندر بگیرند، به همین دلیل لپ تاپی که خریداری می کنید باید دارای پردازنده حداقل Core i7 نسل 8 باشد و ترجیحا از سری U نباشد مثلا I7 6700.

به مثال زیر در بررسی مشخصات سی پی یو دقت کنید:

Intel Core I7 8th-Generation CoffeLake , I7-8850H , 2.66GHz ~4.3GHz, شش هسته ای ,L3 Cache: 9MB.
این سی پی یو i7 نسل هشتم با 9 مگابایت کش است. هر چه میزان ظرفیت کش بالاتر باشد، سرعت پردازنده نیز بالاتر است این امر برای پردازنده لپ تاپ مزیت بزرگی به شمار می رود و سرعت بالایی را نیز در رندر گیری به ارمغان می آورد.

کارت گرافیک

کمترین حد گرافیک لپ تاپ باید چیزی در حدود Geforce 1050 Ti باشد. توجه داشته باشید که نوع گرافیک لپ تاپ حتما باید از نوع Ti باشد چرا که این مدل نسبت به نوع ساده قدرت بیشتری دارد. علاوه بر این در رندرهای بلند مدت قدرت سوختن و آسیب دیدن کمتری دارند.

حافظه داخلی

نگهداری فایل های خروجی برنامه هایی که از آن ها در رشته های معماری و مکانیک استفاده می شود، حجم زیادی مصرف می کنند به همین دلیل حتما پیشنهاد می شود که لپ تاپی با حافظه بالا چیزی در حدود حداقل یک ترابایت خریداری کنید. اگر به هر دلیلی حافظه کافی نبود، می توانید از یک هارد اکسترنال استفاده کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. در صورتی که لپ تاپ خریداری شده شما مجهز به حافظه SSD جانبی باشد، بهتر است سیستم عامل (ویندوز و یا لینوکس و….) یا سایر نرم افزارهای مورد نیاز را روی SSD قرار داده و سایر فایل های را در حافظه اصلی ذخیره و نگهداری نمایید. این عمل سرعت لپ تاپ شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

رم

مقدار رم در سرعت عملکرد لپ تاپ بسیار موثر است. حداقل رم مورد نیاز در لپ تاپ مخصوص مهندسی مکانیک 12 گیگ توصیه می شود. ولی اگر در هر صورت قصد خریداری لپ تاپ با رم پایین تر دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که جای خالی برای اضافه کردن رم دارد یا خیر. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که کاری که شما انجام می دهید ظرفیت رم پایین را دارد یا خیر که اگر نداشته باشد، کار شما به طور قطع لنگ می ماند. اگر در هر صورت رم پایین مد نظر شماست پس ما رم 8 گیگ را پیشنهاد می کنیم.

صفحه نمایش

از آن جا که در رشته مهندسی مکانیک شما مدام در حال طراحی کردن هستید و به صفحه نمایش و جزییات طرح نگاه می کنید. پس بهترین کار استفاده از صفحه نمایش 15 اینچ است تا کار طراحی راحت تر انجام شود. همچنین نمایشگر لپ تاپ شما باید صفحه ای مات داشته باشد تا چشمان شما را آزار ندهد. همچنین کیفیت صفحه نمایش (HD, FUll HD, 4k ) و رنگ آن نیز در طراحی های مربوط به این رشته تحصیلی بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر هنگام خرید حتما به این نکات توجه کنید.

حرارت دستگاه

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید میزان حرارت دستگاه در استفاده طولانی مدت از آن است. در هنگام طراحی که نیاز به رندر گرفتن و دیگر کارهای سنگین دارید، از حداکثر توان CPU و کارت گرافیک استفاده می کنید به همین دلیل به یک سیستم خنک کننده مناسب و کارت گرافیک قوی نیاز دارید. چرا که این دو بخش حداکثر فشار را متحمل می شوند.

0/5 (0 نظر)