لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ دست دوم ، همان طور که بر همگان روشن است یکی از دلایل اصلی تهیه لپ تاپ ها مزیت قابل حمل بودن آن ها است. کامپیوترها بر خلاف لپ تاپ ها بخش عمده ای از فضای اتاق را اشغال می کنند این در حالی است که لپ تاپ ها حتی به کوچکترین مکان اختصاصی نیاز ندارند و شما می توانید بعد از انجام کارهای خود، آن را در کوچک ترین مکانی جای دهید. پس یکی از مزیت های چشمگیر لپ تاپ ها قابل حمل بودن آن ها به حساب می آید.
اما موضوع مورد بحث ما در این مقاله، بیان کردن اطلاعاتی در مورد لپ تاپ های کارکرده یا دست دوم است. برای کسانی که علاقه ای به دنیای فناوردی دارند، احتمالا نام لپ تاپ استوک آشناست.

لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ دست دوم در واقع به لپ تاپی می گویند که قبلا استفاده شده و به نوعی دست دوم محسوب می شود. مهم ترین علت فروش بالا لپ تاپ های استوک یا دست دوم را می توان در اختلاف قیمت زیاد آن ها با نوع کار نکرده یا نو دانست. اگر بخواهیم مدل آکبند و استوک لپ تاپ یک برند، خاص را باهم مقایسه نماییم در کمترین حالت ممکن دو یا سه برابر و در بعضی مواقع تا ده برابر نیز تفاوت قیمت در بازارها به ثبت رسیده است.

همین لپ تاپ های دست دوم و دست دوم نیز دارای دو نوع مختلف با دو نوع قیمت متفاوت در بازارها هستند. بخش اول لپ تاپ های استوک را در درجه a قرار داده اند. لپ تاپ هایی که در درجه a به فروش می روند معمولا با کارکردهای بسیار پایین شش الی هفت ماه به فروش می روند و کاملا ضمانت شده و سالم می باشند. می توان گفت که از لحاظ ظاهری، کارکرد و تمیز بودن تفاوت چندانی با نسخه آکبند ندارند اما قیمت آن ها نسبت به نوع آکبند ارزانتر و نسبت به درجه b گرانتر است.
لپ تاپ هایی که طی نظریه کارشناسان، لپ تاپ های نوع b طبقه بندی می شوند از لحاظ کیفیت ظاهری دارای معیوبیت هایی مانند: خش یا خط افتادگی هستند و کارکرد زمانی آن ها نسبت به درجه a بیشتر است اما باید در نظر داشت که این نوع لپ تاپ ها نیز از لحاظ کارایی سالم و بررسی شده اند.

نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ های دست دوم باید دقت شود:

• مهم ترین کاری که در هنگام خرید لپ تاپ های دست دوم باید انجام دهید. اطمینان کامل از سالم بودن شارژر و باتری لپ تاپ است.
• سیستم های خنک کننده لپ تاپ را جدی بگیرید اگر هنگام کار در قطعات لپ تاپ، صدای بالا یا دما بالا احساس می کنید باید بدانید که این علایم نشان دهنده سیستم سرمایشی و خنک کننده ضعیف یا معیوب آن است. سیستم های خنک کننده در صورت داشتن اشکال، به تعمیرات با هزینه های بالا منجر می شوند و ممکن است قسمت های گرافیکی و cpu را با مشکلات بزرگی مواجه نمایند حتما قبل از خرید به سرعت فن و دمای قطعات توجه نمایید.
• اگر متوجه تغییر رنگ در هر قسمت از لپ تاپ شدید باید به فروشنده اطلاع داده و از خرید آن اجتناب نماید تغییر رنگ در قسمت دکمه ها، بدنه و … یک عیب اساسی محسوب می شوند.

نکته : بسیاری از افراد در هنگام خریداری لپ تاپ به پورت های USB یا قسمت های نوری توجه زیادی می کنند. درحالیکه این بخش ها با هزینه ای اندک قابل جبران است اما مشکلاتی که مستقیما به برد لپ تاپ مربوط می شوند مانند قسمت های برقی لپ تاپ، بلوتوث دستگاه یا وای فای و … می توانند به مرور زمان تعمیرات پر هزینه یا خرابی های دائمی را به بار آورند.

طی تحقیقات اخیر به دلیل افزایش قیمت لپ تاپ های آکبند، استقبال از لپ تاپ های استوک افزایش بسیار زیادی داشته است.
اما حتما قبل از خرید لپ تاپ های استوک قیمت آن را با لپ تاپ های آکبند مقایسه و از به صرفه بودن آن اطمینان حاصل کنید و همچنین سعی کنید حتما اجناس دارای گارانتی و ضمانت فروش را خریداری کنید.

مقایسه قیمت لپ نو و دست دوم:

با کمی پرس و جو درباره قیمت های لپ تاپ، ممکن است حیرت زده شوید. در برخی از برندهای تولید کننده لپ تاپ، تفاوت قیمتی سیصد یا چهارصد تومنی به چشم می خورد. با این حساب پرداخت چنین مبلغی بهتر از خرید یک لپ تاپ دست دوم است.

با این حال در مورد خرید انواع لپ تاپ استوک یا لپ تاپ دست دوم باید گفت به دلایل بسیار زیادی تهیه اکبند و کالای نو لپ تاپ های استوک گاهی بسیار هزینه بر و گاهی حتی غیر ممکن خواهد بود.
برای بررسی دلایل این موضوع با اول استوک همراه باشید.

1- هنگامی که دستگاه های استوک موجود در فروشگاه اول استوک به صورت اکبند و استفاده نشده در همان سالی که در بازار های جهانی و بازار های اروپا معرفی میشوند قیمت عرضه شده این محصولات به قدری بالا بوده ک معمولا هر ایرانی قادر به خرید ان نمی باشد.

2- با توجه به بالا بودن قیمت لپ تاپ های سفارش اروپا که حداقل قیمت این محصولات از 900 دلار شروع می شود در هر موقعیت و زمانی این لپ تاپ برای کاربران ایرانی با توجه با ارزش ریال در مقابل دلار بسیار بالا خواهد بود.

3 – در برخی موارد لپ تاپ های تولید شده از برخی کمپانی های معتبر از جمله برند Lenovo ، DELL و HP به دلیل تحریم بودن کشورمان با کم فروشی از سوی کمپانی های یاد شده مواجه هستیم و یا به کل برای دسترسی داشتن به محصولات این شرکت ها بایستی با صرف هزینه های بسیار به کشور وارد شود.

گارانتی:
یرای خرید لپ تاپ حتما به سایت ها یا مغازه های معتبر مراجعه نمایید. چرا که فروشنده های نامعتبر ممکن است تمام عیوب و مشکلات دستگاه را از چشم خریدار مخفی نگه دارند. تنها دلخوش به گارانتی لپ تاپ نباشید چرا که با مقداری مطالعه متوجه می شوید بسیاری از از نواقص و مشکلات لپ تاپ شامل گارانتی نمی شوند.

0/5 (0 نظر)