فروش لپ تاپ

فروش لپ تاپ

فروش لپ تاپ ، اگر تا کنون قصد خرید لپ تاپ داشته اید، احتمالا با برندهای مختلف عرضه کننده این محصول آشنایی دارید. تنوع بسیار بالا در فروش لپ تاپ ها باعث ایجاد سردرگمی در خریداران می شود. حتی یک برند نیز مدل های مختلفی از لپ تاپ را تولید و عرضه می کند. از این رو برای خرید یک لپ تاپ مناسب، باید به مواردی توجه کنید، تا انتخاب این محصول را ساده تر کند با ما همراه باشید تا این نکات را مرور کنیم:

1. لپ‌تاپ را برای چه کاری نیاز دارید؟

اگر نیاز خود را از داشتن یک لپ تاپ بشناسید و بدانید که از لپ تاپ خود چه توقعات و انتظاراتی دارید، تصمیم گیری برای شما بسیار ساده تر می شود. از آنجا که لپ تاپ های موجود در بازار برای کارکردهای مختلفی تهیه می شوند، هر کدام مخاطب خاص خود را دارند. مثلا: دستگاهی که برای نت گردی و اتصال به اینترنت ساخته شده با لپ تاپی که مخصوص گیم طراحی شده، یکسان نیست. اگر کاربر نیاز خود را بشناسد و مطابق آن خرید کند می تواند انتخاب مناسب و مقرون به صرفه ای داشته باشد و یا حتی می توانید از لپ تاپ استوک نیز استفاده کنید.

2. لپ‌تاپ می‌خواهید یا رایانه رومیزی؟

بسیاری از افراد، لپ تاپ ها را با کامپیوترهای رومیزی، جایگزین می کنند. اما این کار، کاملا اشتباه است. چرا که هر کدام از این دستگاه ها برای کار خاصی ساخته شده اند و تفاوت های زیادی باهم دارند. برای خرید لپ تاپ و یا فروش لپ تاپ، جایگزین کردن کامپیوتر رومیزی با لپ تاپ امری غلط است. پس در وهله نخست باید مشخص کنید که آیا لپ تاپ می خواهید یا کامپیوتر رومیزی؟

3. نکات مثبت استفاده از لپ‌تاپ

قابل حمل بودن لپ تاپ ها یکی از ویژگی های مثبت آن هاست. این وسیله برای کاربرانی که نیاز به جا به جایی اطلاعات دارند مانند: ( دانشجویان، اساتید و …) انتخاب خوبی است. علاوه بر این، لپ تاپ ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند و برای منازل و دفاتر کار کوچک بسیار مناسب هستند. فناوری و تکنولوژی ساخت لپ تاپ ها بروزتر است و کارکرد پیچیده تری دارند.

4. نکات منفی استفاده از لپ‌تاپ

1. تضعیف باتری لپ‌تاپ با گذر زمان:

همانطور که می دانید لپ تاپ ها با باطری های قابل شارژ کار می کنند. با گذشت زمان، قدرت باطری کاهش یافته و ضعیف می شود. حتی بعضی از کاربران مجبور به خرید باطری جدید و جایگزینی آن با باطری قبلی خود می شوند. این امر باعث تحمیل هزینه های اضافی به کاربران می شود.

2. امکان سرقت یا گم شدن آن‌ها زیاد است:

کاربران لپ تاپ ها را به مکان های مختلف می برند و برای انجام کارهای خود از آن ها استفاده می کنند. جا به جایی لپ تاپ ها، احتمال سرقت یا گم شدن این وسایل را افزایش می دهد. ممکن است برخی از افراد سود جو از اطلاعات شخصی فرد سو استفاده کنند. همچنین کاربر ممکن است با جا گذاشتن لپ تاپ، اطلاعات مهم و با ارزش خود را از دست بدهد.

3. امکان ارتقا لپ تاپ کمتر از کامپیوتر رومیزی است:

امکان تعویض سخت افزارهای داخل کیس وجود دارد. کاربران کامپیوترهای رومیزی می توانند به راحتی سخت افزارهای خود را با مدل های جدیدتر بازار تعویض کنند. اما چنین کاری در لپ تاپ ها امکان پذیر نیست.
لپ تاپ ها بیشتر در معرض آسیب هایی همچون داغ شدن قرار می گیرند. از آن جایی که لپ تاپ با باطری کار می کند در صورت انجام امور پیچیده و بارگزاری برنامه های سنگین ممکن است لپ تاپ به شدت داغ شده و صدمه ببیند.

5. به بودجه مالی و توان خرید خود توجه کنید.

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید، توان مالی و بودجه ای است که برای این امر در نظر گرفته اید. با اعلام بودجه خود به فروشنده می توانید، لیست لپ تاپ هایی را که با بودجه شما هماهنگی دارند، مشاهده کنید.

6. خواهان کدام سیستم عامل هستید؟

اگر دستگاه تلفن همراه شما از سری گوشی های آیفون است یا از دیگر دستگاه های آیفون استفاده می کنید، توصیه می شود لپ تاپ هایی با سیستم عامل مخصوص ( مک ) را خریداری کنید. در غیر این صورت می توانید از سایر سیستم عامل های موجود مانند: لینوکس، کروم او اس یا ویندوز استفاده کنید. محبوب ترین و جدیدترین نسخه ویندوز موجود ویندوز 10 است.

7. برنامه و نرم‌افزارهای مورد استفاده خود را انتخاب کنید.

اگر برنامه های مورد نیاز خود را پیش از خرید لپ تاپ، مشخص کنید. در انتخاب نوع لپ تاپ و سیستم عامل، سرعت و راحتی بیشتری خواهید داشت. بعضی از نرم افزار های تخصصی، نیاز به سخت افزار مخصوصی دارند و تنها بر روی برخی از لپ تاپ ها قابلیت اجرا دارند.

8. به سایز و اندازه لپ‌تاپ موردنیاز خود توجه کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید. وزن، اندازه و سایز لپ تاپ است. اگر می خواهید لپ تاپ خود را همه جا با خود حمل کنید و تنها برای ذخیره و جا به جایی اطلاعات از آن استفاده می کنید، بهتر است لپ تاپ های کم حجم و کوچک را خریداری کنید تا از مشکلاتی همچون: درد در کمر، ستون فقرات، کتف و … جلوگیری کنید.
لپ تاپ های کوچک نیز دسته بندی های مختلفی دارند. از عمده ترین و مهم ترین لپ تاپ های می توان به نوت بوک ها و اولترا بوک ها اشاره کرد.

9. به قدرت پردازنده (CPU) آن دقت کنید.

پردازنده را می توان قلب یک رایانه یا لپ تاپ در نظر گرفت. همانطور که قلب مهمترین عضو بدن هر فرد است و وظیفه مهمی ایفا می کند. CPU نیز تمامی عملکردهای لپ تاپ را مورد پردازش قرار می دهد. از این رو در هنگام خرید لپ تاپ می بایست حتما به قدرت و توانایی CPU توجه داشته باشید.

10. دقت به حافظه ذخیره سازی لپ تاپ

اگر لپ تاپی با میزان حافظه پایین خریداری کنید، با گذشت زمان متوجه کاهش سرعت و عملکرد آن خواهید شد. پس اگر نیاز به انجام امور پیچیده دارید و می خواهید چند سال از لپ تاپ خود استفاده کنید بهتر است لپ تاپ هایی با حافظه بالا خریداری کنید.

11. کارت گرافیک لپ‌تاپ

لپ تاپ ها عموما دارای کارت های گرافیکی یکپارچه هستند. اما چنین کارت گرافیکی توانایی انجام بازی های سنگین را نخواهد داشت. اگر شما از دسته افرادی هستید که به بازی های کامپیوتری علاقه دارید، باید به دنبال لپ تاپ هایی باشید که دارای کارت گرافیک تخصصی هستند. تا سیستم عملکردی روان بدون کاهش عمر باطری داشته باشد.

12. توجه به درگاه‌های اتصال لپ‌تاپ

هر لپ تاپ خوب و با کیفیتی باید حداقل، دو پورت HDMI و سه پورت USB داشته باشد. این تعداد درگاه برای اتصال دستگاه های مختلف به لپ تاپ جهت انتقال اطلاعات لازم است.

13. دقت به رزولوشن و کیفیت تصویر

این روزها وضوح و کیفیت صفحه نمایش ها تغییرات بسیاری پیدا کرده. به همین دلیل باید به وضوح صفحه نمایش لپ تاپ، دقت داشته باشید تا بتوانید به راحتی چندین سال از آن استفاده کنید.

14. جست و جو قبل از خرید حضوری از فروشگاه

راهی برای جلوگیری از انتخاب اشتباه افراد وجود دارد و آن هم تحقیق و بررسی پیرامون لپ تاپ انتخابی است. با جست و جوی مدل لپ تاپ در اینترنت می توانید اطلاعات و مشخصات مربوط به آن را مشاهده کنید. بسیاری از فروشندگان، از ناآگاهی مشتری سو استفاده کرده و لپ تاپی که برایشان سود بیشتری دارد یا گرانتر است را به فروش می رسانند. در صورتی که کاربر نیازی به چنین لپ تاپی با این امکانات پیشرفته ندارد.

15. دقت به داشتن کارت گارانتی لپ تاپ

از خریدن کالاهای بدون ضمانت و گارانتی معتبر، خودداری کنید. این کالاها معمولا قاچاق هستند و به صورت قانونی و رسمی از شرکت سازنده به ایران وارد نشده اند.

0/5 (0 نظر)