خرید کامپیوتر دست دوم در تهران

خرید کامپیوتر دست دوم در تهران ، همیشه در هنگام خرید کامپیوتر دست دوم نگرانی هایی وجود دارد. کاربران اغلب از عملکرد نادرست این دستگاه ها در هراس هستند. کامیپوترهای دست دوم به دلیل قیمت پایین تر در مقایسه با نوع آکبند، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و به صرفه جویی در هزینه های مصرفی کمک می کنند.

خرید کامپیوتر دست دوم در تهران بسته به اینکه سیستم را برای استفاده در چه زمینه ای نیاز دارید مانند: کار، بازی یا سبک زندگی متفاوت است. کامپیوتر دست دوم برای مصارف خانگی می تواند انتخاب خوبی باشد اما برای کارهای پیچیده و تخصصی تر، انتخاب چندان مناسبی نیست. از آنجا که دستگاه های دست دوم معمولا چند سالی مورد استفاده قرار گرفته و مربوط به چهار یا پنج سال پیش هستند، سخت افزار قدیمی دارند که برای امور حرفه ای مناسب نیست.

البته بعضی از این سیستم ها ممکن است هنوز قابلیت ارتقا داشته باشند و بتوان با نصب سخت افزارهای رده بالا مثل: کارت گرافیکی و ارتقای ورژن ویندوز بتوان کامپیوتر را بروز کرد. این روزها خرید و فروش کامیپوتر استوک و کارکرده به یکی از بخش های مهم فناوری تبدیل شده و راه حلی عالی برای صرفه جویی در هزینه ها محسوب می شود. البته باید در هنگام خرید به چند نکته توجه کرد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

1- ظرفیت حافظه

کامپیوترهای دست دوم در مقایسه با سیستم های آکبند و نو دارای رم کمتری هستند. چرا که رم ها سالانه در حال ارتقا بوده و به طور مکرر آپدیت می شوند. معمولا رم های استفاده شده در کامیپوتر های دست دوم چندان چشمگیر نیست مگر اینکه صاحب قبلی دستگاه از آن برای نصب برنامه های پر حجم و سنگین استفاده کرده باشد. این روزها کامیپوترهای نو با مقدار رم بسیار عرضه می شوند چیزی که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم.

2- واحد پردازنده مرکزی

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم باید به آن توجه شود سرعت پردازنده کامپیوتر است. این بخش دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و نقش بسیار مهمی در خرید کامیپوتر دست دوم ایفا می کند. کامیپوترهای نسل جدید دارای تکنولوژی های بروز و مختلفی هستند که برای تجزیه کردن آن ها باید دانش کافی داشت. اکثر کاربران کامیپوترهای دست دوم به خوبی می توانند با پردازنده های دو هسته ای کنار بیایند، اما اگر رایانه خود را برای کارهایی مثل: بازی، فتوشاپ و کارهایی از این دست خریداری می کنید به پردازنده های چهار هسته ای نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید با کامیپوتر دست دوم خود بازی کنید بهتر است سی پی یو دستگاه دارای سرعت بالایی باشد. برای سنجش سرعت پردازنده از واحدی به نام گیگاهرتز استفاده می شود.

3- اتصالات و پورت ها

یکی از چالش هایی که در خرید کامپیوتر دست دوم پیش روی شماست، پورت ها و اتصالات کامپیوتر هستند. چرا که قطعا افراد دنبال دستگاهی هستند که تمامی پورت های مورد نیاز آن ها را داشته باشد و بتوانند سیستم خود را به راحتی به دستگاه های دیگر متصل کنند. مهمترین پورت های موجود در کامیپوتر شامل: USB، HDMI، DVI هستند. نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که دستگاه دارای پورت USB3.0 قابلیت کار کردن با USB2.0 را نیز دارد اما ممکن است تمامی قابلیت های آن در دسترس نباشد.

4- رزولوشن کامپیوتر

برای خرید مانتور در کامیپوترهای دست دوم محدودیتی وجود ندارد اما پیشنهاد می شود که مانیتوری که خریداری می کنید دارای اندازه ای به میزان حداقل 22 اینچ و با رزولیشن 1080 پیکسل باشد. واضح است که یک صفحه نمایش خوب، سرعت و کیفت کار شما را بالا می برد.

5- کارت گرافیکی

تمامی کارت های گرافیکی عرضه شده در کامیپوترها، در دو دسته بندی اختصاصی و مجتمع گنجانده می شوند. کارت گرافیک های مجتمع را نمی توان غیرفعال کرد. اما کارت گرافیک های اختصاصی، قابلیت حذف و ارتقا دارند. با این شرایط بهتر است در هنگام خرید کامپیوتر دست دوم به ویژه برای گیم، از کارت گرافیکی های اختصاصی استفاده کنید تا امکان ارتقا، جا به جایی و تغییر را داشته باشید.

6- تمیزی و براق بودن کامپیوتر

در زمان خرید کامیپوتر دست دوم باید سطح مانیتور را به خوبی بررسی کنید تا هیچ گونه خط و خشی نداشته باشد. چرا که این موارد نشان دهنده عمربالای دستگاه و رسیدگی نادرست به آن است. این خراشیدگی ها ممکن است تنها در ظاهر دستگاه خلاصه نشده و عملکرد اصلی سیستم را نیز مختل کنند.

تست صحت عملکرد کامپیوتر

باید توجه داشته باشد که اگر می خواهید محصول دست دومی را از بازارهای آنلاین مثل: آمازون خریداری کنید در حقیقت امکان تست محصول را از خود گرفته اید. اما خرید کامپیوتر دست دوم در تهران به صورت حضوری از مزایایی همچون تست کردن قبل از خرید بهره مند است. برای تست دستگاه معولا از یک کیت استفاده می شود که تمامی: کابل ها، پورت ها، دیسک درایو و … را تست کرده و سالم بودن آن ها را گزارش می دهد.
قبل از خرید دستگاه دست دوم حتما پورت ها را چک کرده و تا جایی که امکان داده مقداری داده دانلود یا آپلود کنید تا از عملکرد صحیح آن ها مطمئن شوید.
با توجه به موارد ذکر شده برای خرید کامیپوترهای دست دوم باید تا حدودی با سخت افزار آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسب و مطمئنی داشته باشید.

0/5 (0 نظر)