خرید لپ تاپ
خرید لپ تاپ تا سقف 20 میلیون

خرید لپ تاپ تا 20 میلیون

برای اینکه بخواهید لپ تاپ مورد نیاز برای خودتان را تهیه کنید، همیشه به این نیاز نیست که هزینه زیادی را بپردازید و قیمت بالایی برای خرید یک لپ تاپ خوب در نظر بگیرید. در این مقاله می­خواهیم در رابطه با خرید لپ تاپ و ایجاد صرفه و نحوه انتخاب آن صحبت کنیم. همچنین چند مدل لپ تاپ با مشخصات مختلف را نیز به عنوان نمونه برای شما مثال می­زنیم تا شما بتوانید بهترین و در عین حال با صرفه ترین لپ تاپ را از لحاظ هزینه برای خودتان انتخاب و در نهایت خریداری کنید.

با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و قیمت دلار باعث شده تا مشکلات زیادی در قیمت ها ایجاد شود، قطعا این مطلب به درد شما خواهد خورد.چرا که در این وضعیت شاید یک لپ تاپ معمولی و حتی دانشجویی حداقل 10 میلیون تومان قیمت دارند. برای اینکه یک لپ تاپ برای خودتان از نظر هزینه مورد نیاز انتخاب کنید باید به این سه مورد حتما دقت کنید: برای چه کاری لپ تاپ می­خریم؟- چه مقدار هزینه ای می­توانیم برای خرید آن پرداخت کنیم؟- آیا سخت افزار مهمی را در لپ تاپ در نظر داریم؟. در ادامه در رابطه هر سه مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

برای چه کاری لپ تاپ می­خریم؟

مهم ترین ملاک برای خرید لپ تاپ نوع کاربرد آن است. قطعا شما برای اینکه بتوانید تا حد امکان هزینه های مصرفی برای خرید لپ تاپ را کم کنید، باید نوع کار خود و کاری که برای آن لپ تاپ نیاز دارید را در نظر بگیرید و براساس آن اقدام به انتخاب لپ تاپ مورد نظر خود کنید.

برای مثال در صورتی که قصد دارید به کار برنامه نویسی بپردازید قطعا لپ تاپ قوی تری نسبت به یک لپ تاپ برای استفاده دانشجویی لازم دارید. البته اگر یک لپ تاپ را برای کار برنامه نویسی لازم داشته باشید، نوع کار برنامه نویسی شما نیز در انتخاب آن مهم است. دلیل این موضوع این است که زمینه تمامی کار ها با یکدیگر تفاوت دارند و شما باید براساس این تفاوت ها نیز تصمیم گیری کنید و یا نهایتا آن ها را نیز در نظر بگیرید.

چه مقدار بودجه داریم؟

ملاک بعدی که پس از انتخاب نوع کار باید به آن بپردازیم و به آن توجه داشته باشیم، مقدار هزینه ای است که قصد داریم برای خرید لپ تاپ بپردازیم. معمولا هزینه برای عموم افراد مهم ترین ملاک برای انتخاب است که باید بگوییم در صورتی که هزینه تنها ملاک برای انتخاب شما باشد، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. شما باید در کنار در نظر گرفتن بودجه تان برای خرید لپ تاپ به مرحله قبلی یعنی نوع نیاز آن نیز توجه داشته باشید.

آیا سخت افزار مهمی ازلپ تاپ را در نظر داریم؟

گاهی اوقات برای خرید لپ تاپ سخت افزار خاصی از آن برای ما مهم است و قطعا باید آن لپ تاپ همان سخت افزار و یا از آن قوی تر را دارا باشد، حتی اگر دیگر سخت افزار های آن نسبت به سخت افزار مورد نظر ما ضعیف تر باشد. این حالت معمولا برای کار های خاص مثل گیم، رندر گیری و یا حتی طراحی های سه بعدی انجام می­شود که در آن سخت افزار هایی با قابلیت های خاصی قرار گرفته است.

خرید لپ تاپ استوک

نکات کلی برای خرید لپ تاپ

در این بخش به طور کلی موارد و نکاتی که برای خرید لپ تاپ ضروری است را مرور می­کنیم و در رابطه آن ها توضیحاتی مختصر می­دهیم.

1-لپ تاپی با صحفه نمایش 12.5 تا 14 اینچ بخرید: براساس تحقیقات و اطلاعات موجود در رابطه با لپ تاپ ها، لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش 12.5 تا 14 اینچ هستند بیشترین تعادل را بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل دارند و معمولا افراد بیشتری آن ها را خریداری می­کنند. اگر قصد ندارید در مسافرت لپ تاپ خود را جایی ببرید و یا معمولا با لپ تاپ جایی نمی­روید، صفحه نمایش بزرگ تر برای شما خوب است و اگر نیز قصد دارید لپ تاپ را برای بچه ها بخرید، بهتر است صفحه نمایش کوچک تر را انتخاب کنید.

2- اگر قصد دارید که بیشتر از 600 دلار برای خرید لپ تاپ خرج کنید، این حداقل مشخصات را به صورت پیشنهاد در نظر داشته باشید:

پردازنده Core i5، صفحه نمایش با رزولوشن 1920×1080، رم 8 گیگابایت  و فضای ذخیره سازی SSD به جای استفاده از هارد دیسک.

3- ارگ قصد دارید که از لپ تاپ به عنوان تبلت نیز استفاده کنید، محصولات و لپ تاپ های دو در یک ترکیبی از هر دو آن ها هستند و همچنین برخی از آن ها که قابلیت های هر دو آن ها را دارند، گزینه خوبی برای شما است. در غیر این صورت لپ تاپ های استاندارد برای شما مناسب ترین گزینه است.

4- به عمر باتری توجه داشته باشید: معمولا بهترین عمر باتری برای لپ تاپ حدود 8 ساعت است به این دلیل این که اگر قصد داشتید تا لپ تاپ خود را همراه تان به جایی ببرید، بتوانید تا آخر روز از آن استفاده کنید.

5- نوع پلتفرم مورد نظرتان را انتخاب کنید: به صورت کلی سیستم عامل هایی که استفاده های بیشتری نسبت به بقیه دارند و معمولا کاربردی ترند، دو سیستم عامل ویندوز و مک هستند که مک فقط برای لپ تاپ های مک مورد استفاده قرار می­گیرد و نمی­توان آن را روی لپ تاپ های دیگر نصب و اجرا کرد. این همان نکته ای است که باعث شده قبل از خرید لپ تاپ به آن فکر کنید و براساس آن انتخاب کنید.

ویندوز 10: می­توان گفت که سیستم عامل ویندوز در میان سیستم عامل های معروف انعطاف پذیر ترین آن ها است. ویندوز 10 جدید ترین نسخه ویندوز بعد از ویندوز های 7 و 8 است که قطعا ویژگی ها و قابلیت های بیشتری براساس تکنولوژی ها و پیشرفت آن ها در علم روز را دارد. معمولا بیشترین نرم افزار ها در ویندوز ارائه می­شود و معمولا طرفداران بیشتری دارد.

مک: همان طور که گفتیم سیستم عامل مک فقط برای لپ تاپ های مک بوک استفاده می­شود و در صورتی شما می­توانید از آن استفاده کنید که لپ تاپ مک بوک خریداری کرده باشید. نکته دیگری که در رابطه با سیستم عامل مک باید بدانید این است که سیستم عامل مک نرم افزار ها و قابلیت های انحصاری تری نسبت به ویندوز دارد و بهتر است در صورتی که تنها به آن نیاز دارید از آن استفاده کنید. همچنین قیمت لپ تاپ های مک بوک نیز بیشتر از دیگر لپ تاپ ها است.

معرفی لپ تاپ تا سقف 20 میلیون تومان

در این بخش تعدادی از لپ تاپ ها که هم از نظر قیمت و هم از نظر کارایی برای بیشتر افراد کارآمد هستند را معرفی می­کنیم.

لپ تاپ ایسوس(Asus) مدل X541UB-D: اگر به دنبال لپ تاپی با قیمت بین 15 الی 20 میلیون هستید، به شما این لپ تاپ را پیشنهاد می­کنیم. این سیستم نسبت به سیستم های موجود در بازار دارای کارت گرافیک قوی تری است ولی پردازنده آن Core i5 نسل 7 است.

وزن: 2 کیلوگرم

صفحه نمایش: 15 اینچ

رم: 8 گیگابایت DDR4

پردازنده: Intel Core i5-7200U با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و حافظه کش

حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک RPM5400

کارت گرافیک: انویدیا GeForce 920MX با حافظه 2 گیگابایت

باتری: 3 سلولی 36 وات ساعت.

 

 

0/5 (0 نظر)