لپ تاپ ریفربیش
معرفی لپ تاپ ریفربیش + تفاوت لپ تاپ ریفربیش با استوک

لپ تاپ ریفربیش بر خلاف تبلیغاتی كه شركت های دیگر انجام می دهند ، دست دوم یا مصرف شده نیستند بلكه لپ تاپ هایی هستند كه در كشور های اروپایی و آمریكا جهت معرفی در نمایشگاه و ویترین های نمایندگی های رسمی عرضه می شوند ولی چون سیاست های مبنا بر مشتری كشور های جهان اول با ایران فرق دارد این دستگاه ها مستقیما به فروش نمی رسد بلكه به كارخانه سازنده باز گشته و بعد از تست دوباره و قرار گرفتن در قوطی كه برچسب ریفربیش دارد به فروش میرسد . لپ تاپ های ریفربیش، نوعی لپ تاپ استوک مورد اطمینان هستند . به این دلیل كه جنس های ریفر توسط كارخانه چندین بار تست می شوند خیلی مطمئنتر از جنس تازه هستند.

مزایای خرید لپ تاپ ریفربیش چیست؟

شاید با خود بگویید که چرا اصلا باید لپ تاپ ریفربیش بخرم؟ پاسخ این سؤال را با بیان چند مورد از مزایای لپ تاپ ریفربیش خواهیم گفت:

قیمت مناسب:

لپ تاپ های ریفربیش، اغلب با قیمت بسیار پایین تر از لپ تاپ های جدید به فروش می رسند. این برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستند بسیار مناسب است.

کیفیت بالا:

لپ تاپ های ریفربیش، بعد از یک بررسی دقیق و تعمیر قطعات معیوب، از نظر کیفیت همانند یک لپ تاپ جدید عمل می کنند.


لپ تاپ استوک LENOVO


قابلیت ارتقا:

با توجه به اینکه لپ تاپ های ریفربیش اغلب با قطعات قابل تعویض و ارتقا مثل حافظه RAM و هارد دیسک SSD  و … مجهز می شوند، کاربران می توانند این لپ تاپ ها را با توجه به نیازهای خود، به راحتی ارتقا دهند.

لپ تاپ ریفربیش

حفظ محیط زیست:

خرید لپ تاپ های ریفربیش می تواند باعث حفظ محیط زیست شود، چرا که بازیافت و استفاده مجدد از لپ تاپ های دست دوم موجب کاهش تولید زباله های الکترونیکی و مصرف کمتر منابع طبیعی می شود.

به طور کلی، خرید لپ تاپ ریفربیش می تواند برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود و به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت بالا هستند، گزینه مناسبی باشد.

تفاوت لپ تاپ ریفربیش با استوک چیست؟

لپ تاپ ریفربیش و لپ تاپ استوک هر دو نوعی از لپ تاپ دست دوم هستند، اما تفاوت هایی در میان آن ها وجود دارد.

لپ تاپ ریفربیش دارای نقص فنی است که به تولید کننده یا فروشنده مرجوع می شود و پس از استفاده و بررسی کامل توسط تولید کننده یا فروشنده، مجدداً به بازار عرضه می شوند.

این لپ تاپ ها معمولا تعمیر و تمیز شده، و مورد تست و بررسی مجدد قرار می گیرند تا از کارایی و عملکرد مناسبی برخوردار باشند.

با این حال هرچند که با قطعات جدیدتری تجهیز می شوند، اما عموماً مدل های قدیمی تر و با گارانتی محدودتر از لپ تاپ های جدیدتر، هستند.


لپ تاپ استوک گیمینگ


لپ تاپ استوک ، لپ تاپی است که پیش از این توسط یک شخص یا شرکت استفاده شده است و مجدداً به بازار بازگشته است.

لپ تاپ های استوک در واقع لپ تاپ های کارکرده ای هستند که بدون هیچگونه تعمیر و بازسازی قبلی به فروش می رسند. لپ تاپ های استوک قیمت پایین تر و گارانتی محدودتری دارند.

در کل، لپ تاپ ریفربیش با توجه به تعمیر و بازسازی قبلی می تواند از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، در حالی که لپ تاپ استوک ممکن است دارای برخی مشکلات باشد که قبل از خرید باید آن ها را بررسی کنید.

انواع لپ تاپ ریفربیش

یکی از دلایل مهمی که باعث استقبال کاربران از لپ تاپ ریفربیش شده است؛ مناسب بودن قیمت این محصولات می باشد. در مقایسه با لپ تاپ های نو و جدید، لپ تاپ های ریفربیش قیمت مقرون به صرفه ای دارند.لپ تاپ ریفربیش در انواع مختلف نیز در بازار توسط شرکت های تولیدکننده عرضه می شوند. از جمله انواع مختلف لپ تاپ ریفربیش،  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده شده (Used)
  • ریفربیش مشابه نو (Like New)
  • نو شده یا ریفربیش (Refreshed)
  • محصول تعمیر شده (Repaired)
  • محصول معتبر (Recertified)
  • تعمیر اساسی کالا (Recycled)

البته کشور ایران نسبت به این نوع از محصولات و کالاهای ریفربیش، تنوع زیادی وجود ندارد!


 لپ تاپ استوک HP


چه تغییراتی می توان در لپ تاپ های ریفر ایجاد کرد؟

احتمال زیادی وجود دارد که لپ تاپ خریداری شده شما تعدادی از مشخصات مورد نظر شما را نداشته باشد اما نگران نباشید زیرا گزینه ای برای به روز رسانی لپ تاپ بر اساس انتخاب شما وجود دارد. موارد زیر قابل تعویض هستند:
ـ می توانید باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید زیرا اولین چیزی است که به زودی فرسوده می شود.
ـ می توانید اندازه رم لپ تاپ خود را ارتقا دهید.
ـ می توانید اندازه  هارد دیسک را ارتقا دهید و اگر یک SSD جدید به لپ تاپ خود اضافه کنید.
ـ ممکن است مشکلاتی در مادربرد وجود داشته باشد، می توانید آن مشکلات را برطرف کنید یا کل مادربرد خود را تعویض کنید.

ضمانت کالای ریفربیش

در خصوص ضمانت نامه لپ تاپ ریفربیش ، باید به مدت زمان گارانتی این محصولات اشاره کنیم. در حالت کلی، مدت اعتبار برگ گارانتی یا ضمانتنامه این دسته از کالاهای دیجیتال، بین 30 تا 90 روز عنوان شده است. حتماً هنگام خرید این نوع لپ تاپ ها به شرایط و نحوه ضمانت کالا، از سوی مراکز فروش دقت داشته باشید. در واقع این مدل از لپ تاپ ها باید ضمانتنامه ای مشابه کالاهای اصلی داشته باشند.

اگر در مفاد ضمانتنامه لپ تاپ ریفربیش، نسبت به بازگشت لپ تاپ یا مدت زمان اعتبار برگ گارانتی اشاره شده بود؛ با اطمینان خاطر می توانید نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. بهتر است پیش از اتمام  گارانتی لپ تاپ ریفربیش، دستگاه را از هر جهت بررسی و مورد ارزیابی قرار دهید. بدین ترتیب پیش از پایان زمان گارانتی از خدمات و سایر شرایط برگ ضمانتنامه محصول بهره مند خواهید شد.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد لپ تاپ های ریفربیش، محصولات بازسازی شده ای هستند که به دلایل مختلفی  همچون نقص های فنی جزئی و یا عدم رضایت مشتری به کمپانی سازنده باز می گردند و مورد بازرسی قرار می گیرند. این لپ تاپ ها پس از بازگشت به کارخانه، توسط تیم تخصصی ارتقاء داده شده، در صورت لزوم تعمیر شده و با گارانتی تمدید شده مجددا به بازار برای فروش عرضه می شوند. لپ تاپ های ریفربیش دارای لیبل هایی به رنگ سبز یا نارنجی روی جعبه محصول هستند که آن ها را از دستگاه های نو و آکبند جدا می کند. این لپ تاپ ها قیمت پایین تری دارند و در بسیاری از فروشگا های محصولات الکترونیک به فروش می رسند.

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری