محاسبه قیمت لپ تاپ استوک
روش محاسبه قیمت لپ تاپ استوک

روش محاسبه قیمت لپ تاپ استوک: لپ تاپ پیچیده‌ترین وسیله الکترونیکی است . فعالیت‌ها به‌طور کامل وابسته به اینترنت و کامپیوتر شده است که با قابلیت‌هایی که دارد خدماتی ویژه ای به کاربران ارائه می دهد.با توجه به افزایش استفاده از لپ تاپ ها در تمامی زمینه های کاری و آموزشی، انواع مختلفی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد که از نظر کارکرد، مانند هم عمل می کنند. فرآیند فروش، یکی از مهمترین مسائل قیمت گذاری است. قیمت گذاری بر اساس معیارهای ویژه ای مانند کارکرد، پوشش، سرعت و همچنین سال ساخت و… تعیین می شود . چطور قیمت یک لپ‌تاپ کارکرده را محاسبه کنم؟ در بازار ایران، قیمت گذاری برای لپ تاپ های کارکرده به شکل بدون استفاده، ۳۰ الی ۴۰ درصد از قیمت نو، و اگر که دستگاه در شرایط خوبی باشد ۴۵ الی ۵۰ درصد از قیمت نو روی آن قیمت گذاری می شود.

نکته قابل توجه در محاسبه قیمت لپ تاپ استوک این است که مبلغی که هر فروشنده برای آن قیمت گذاری می کند، نهایتا مبلغی خواهد بود که خریدار باید برای خرید آن دستگاه پرداخت کند، اگرچه قیمت ها بر اساس بازار و نوع دستگاه برای هر فروشنده و خریدار متفاوت است. برای محاسبه قیمت لپ تاپ استوک لازم است تا به موارد زیر توجه داشته باشیم.

وضعیت فیزیکی لپ‌تاپ کارکرده

لپ تاپ‌های کارکرده با توجه به میزان کارکرد و خط و خشی که دارند گریدبندی می‌شوند که این گریدبندی شامل [A]، [+A]، [++A]، [+++A] می‌شود. لپ تاپ‌های گرید +++A به معنی کاملاً بدون خط و خش هستند و کارکرد بسیار کمی داشته‌اند و هر چه به سمت گرید A برویم خط و خش لپ تاپ بیشتر می‌شود و نشان دهنده این است که زمان بیشتری از آن استفاده شده است. لپ تاپ‌های کارکرده گرید +++A در واقع Open Box (جعبه باز) هستند و نسبت به همان لپ‌تاپ با گرید A قیمت بیشتری دارند.


لپ تاپ استوک dell


قدرت سخت افزاری

یک لپ تاپ دارای مجموعه‌ای از سخت‌افزارها چون هارد دیسک، حافظه رم، کارت گرافیک، پردازنده و غیره است و هرچه این قطعات قدرتمندتر باشند قیمت لپ تاپ کارکرده نیز بالاتر می‌رود.

سی پی یو لپ‌تاپ کارکرده

یکی دیگر از موارد محاسبه قیمت لپ تاپ استوک که به جرات می توان گفت مهمترین عامل موثر بر قیمت لپ تاپ کارکرده و شاید نوک پیکان انتخاب لپ تاپ سی پی یو دستگاه است که اگر یک لپ تاپ برای کارهای سنگین می خواهید حتما باید سی پی i7 سری h یا hq باشد و قطعا قیمت لپ تاپ کارکرده core i7 نوژینو در مقایسه با core i3 و core i5 بالاتر است .

بهتر است که برای کارهای حسابداری میانرده و کارهای سبک لپ تاپ core i3 یا i5 نسل 8 به پایین راخریداری کنید که زیرا که قیمت این مدل از سی پی یو بسیار به صرفه است.

همچنین بهتر است که برای کارهای سنگین طراحی و رندرگیری و گیمینگ لپ تاپ core i5 یا i7 نسل 8 به بالا نسل 11 خریداری کنید .

روش محاسبه قیمت لپ تاپ استوک

رم

اگر می خواهید سرعت لپ تاپ خود را افزایش دهید یکی از بهترین عامل داشتن رم کافی است با داشتن رم شما می توانید ان را افزایش دهید . باید گفت لازم است که رم ddr3 , ddr4 , ddr5 حتما استفاده کنید که ddr3 هم تقریبا منسوخ شده ولی برای کارهای حسابداری فیلم دیدن و سبک پیشنهاد میشه چون قیمت ارزان تری دارد بیشتر لپ تاپ های امروزی از نوع ddr4 هستند و تعداد محدودی جدیدا ddr5 استفاده می کنند که در لپ تاپ های گیمینگ هستند .

صفحه نمایش

هنگام خرید لب تاپ کارکرده حتمن حتمن به صفحه نمایش توجه ویژه ای داشته باشید .علت این توجه ویژ ه این است که پیکسل سوختگی و لکه سفید و یا سیاه نداشته باشد زیرا که هر کدام از این موارد بر قیمت لپ تاپ کارکرده بسیار موثر است و باعث کاهش قیمت است .


لپ تاپ استوک lenovo


کارت گرافیک

یکی دیگر از مهمترین عامل در محاسبه قیمت لپ تاپ استوک کارت گرافیک لپ تاپ می باشد . کارت گرافیک برای افراد گیمر و مهندسین طراحی و معماری بسیار ضروری است زیرا که هرچه گرافیک بالاتری داشته باشد لپ تاپ کارایی بهتری به کاربر می دهد.باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای اجریی تمام بازی های روز دنیا و همچنین نرم افزاری های طراحی روز داشتن یک کارت گرافیم RTX 2080 انودیا می تواند کفایت کند .

برای انجام دادن کارهای دانشجویی گرافیک2 یا 4 گیگ انودیا سری mx می تواند کافی باشد و برای کارهای سبک روزمره و عادی گرافیک خود سی پی یو اینتل نیز کافی است و نیازی به داشتن گرافیک مجزا ندارد .

برند لپ تاپ

مهم ترین موضوعی که در محاسبه قیمت لپ تاپ استوک موثر است،برند لپ تاپ می باشد.اگر برند لپ تاپ شما در حال حاضر در کشور و یا شهر شما دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش است،این خود نکته ای مثبت در فرایند قیمت گذاری محسوب می شود.

مدل لپ تاپ

اصلی ترین مورد در فرایند محاسبه قیمت لپ تاپ استوک، مدل لپ تاپ است.چرا که بر اساس مدل لپ تاپ می توان به اطلاعات سخت افزاری لپ تاپ یا همان کانفیگ سخت افزاری لپ تاپ،سال تولید لپ تاپ رسید.


لپ تاپ استوک گیمینگ


وضعیت ظاهری لپ تاپ

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در محاسبه قیمت لپ تاپ استوک،وضعیت ظاهری لپ تاپ می باشد.اگر وضعیت ظاهری لپ تاپ شما مناسب نباشد ممکن است قیمت لپ تاپ شما را کم کاهش دهد.

وضعیت سلامت سخت افزار لپ تاپ

اگر سخت افزار لپ تاپ شما،یا باتری لپ تاپ شما قبلا تعویض شده باشد،می تواند باعث کاهش قیمت لپ تاپ شما شود.

کدام لپ تاپ کارکرده ارزش خریدن دارد؟

اگر برای کارتان به لپ‌تاپ حرفه‌ای و قدرتمند نیاز دارید اما به هیچ‌وجه نمی‌توانید هزینه خرید دستگاه آکبند را بپردازید؛ لپ‌تاپ کارکرده می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته به‌خاطر داشته باشید که هر گزینه‌ای هم به کارتان نخواهد آمد. لپ‌تاپ‌های کارکرده در صورتی مناسب شماست که:

  • متناسب با نیاز شما باشد
  • از نظر سلامت ظاهری و فنی شرایط خوبی داشته باشند
  • بیش از ۲ سال از زمان عرضه آنها نگذشته باشد
  • از نظر قیمت، اختلاف چشمگیری با نسخه آکبند داشته باشند
  • فروشنده مهلت تست و گارانتی مناسبی برای لپ‌تاپ کارکرده ارائه دهد
  • از مدل‌ها و برندهای معروفی باشند که در صورت خرابی قطعات آنها در بازار موجود باشد.

نتیجه گیری

قیمت لپ‌تاپ های استوک طبق قیمت روز بازار آن محصول تعیین می‌گردد و می توان قیمت حدودی برای آن مشخص نمود اما قیمتی که روی کالا گذاشته می‌شود بهتر است توسط متخصص مخصوص این کار گذاشته شود تا هیچ یک از طرفین معامله دچار ضرر مالی نشوند زیرا قیمت گذاری لپ‌تاپ بستگی به تمیزی ظاهری و کارکرد آن و نکات گفته شده در مورد محاسبه قیمت لپ تاپ استوک در این مقاله دارد.

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری