لپ تاپ دل و اچ پی
لپ تاپ استوک دل یا اچ پی کدام را بخریم؟

دو برند hp و dell دارای لپ تاپ استوک فوق العاده‌ای برای انواع کاربری‌ها هستند که از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت در بالاترین درجه قرار می‌گیرند به همین دلیل تصمیم‌گیری و انتخاب بین این دو برند، کمی دشوار است ؛بنابراین بهترین راه برای گرفتن تصمیم نهایی بین لپ تاپ دل و اچ پی، اطلاع از ویژگی‌های هر برند و مقایسه دقیق آن‌ها است.

طراحی لپ تاپ های استوک اچ پی و دل

اچ پی توجه زیادی به طراحی محصولات خود دارد. به همین دلیل است که لپ تاپ های اچ پی دارای طراحی های بسیار چشم گیرو بی نقصی هستند که کاربران زیادی را به خود جذب می کنند.

لپ تاپ EliteBook X360 1030 G2 دارای طراحی باریک و شیک با مواد آلومینیومی با کیفیت و طراحی حاشیه ای فانتزی است. این مدل دارای ظاهری مدرن می باشد که با طراحی آلومینیومی ارائه می شود. شایان ذکر است که Dell Precision 5520 نیز با پوسته ای ساخته شده از آلومینیوم طراحی شده است که نازک، ظریف و بادوام می باشد. لپ تاپ استوک HP معمولاً به دلیل استفاده از مواد با کیفیت تر طراحی زیباتر و شیک تری نسبت به لپ تاپ های دل دارند.

هر دو خط تولید مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی دارای زبان‌های طراحی امضای این شرکت هستند و از بهترین برند لپ تاپ در سراسر جهان هستند. مدل‌های دل اغلب بر پیکربندی داخلی و دوام تمرکز می‌کنند، بنابراین اغلب طراحی ضخیم دارند. با این حال، اخیراً Dell خط تولید لپ‌تاپ‌های تجاری خود را با طراحی فشرده‌تر نیز راه‌اندازی کرده است. در مورد HP، این شرکت بر روی ظاهر خارجی و کیفیت داخلی سیستم تمرکز دارد. از این رو کاربران ترجیح می دهند لپ تاپ های اچ پی را به دلیل طراحی زیبا و عملکرد مناسب انتخاب کنند.


لپ تاپ استوک ZBOOK


مقایسه لپ تاپ Dell  و HP از لحاظ قطعات سخت‌افزاری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند بر روی قیمت لپ تاپ دل و اچ پی تأثیر بگذارد، استفاده از قطعات سخت‌افزاری مختلف است.  در مقایسه قیمت، بدون شک باید به قطعات مختلف آن‌ها اشاره داشته باشیم. قطعات سخت‌افزاری لپ تاپ استوک DELL از باکیفیت بالایی برخوردار می باشند به گونه ای که  قطعات دارای قدرتی مثال‌زدنی هستند. لپ تاپ های دل دارای پردازنده‌های مختلف، کارت گرافیک‌های متنوع و RAM قدرتمندی هستند که تضمین می‌کنند شما با هر بودجه‌ای می‌توانید یک لپ تاپ حرفه‌ای خریداری کنید.

اما شاید برند اچ پی در این زمینه نتواند به‌خوبی  لپ تاپ دل عمل کند. زمانی که حرف از RAM، CPU و کارت گرافیک می‌شود، بدون شک برند DELL حرف اول را خواهد زد. اگرچه لپ تاپ های اچ پی نیز بعضاً همپای لپ تاپ های دل حرکت می‌کنند، اما از نظر کیفیت قطعات سخت‌افزاری از این لپ تاپ ها ضعیف‌تر خواهند بود. همین امر  بر روی قیمت لپ تاپ دل تأثیر گذار می باشد.

لپ تاپ دل و اچ پی کدام را بخرم

مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی

اگر به دنبال لپ تاپ استوک گیمینگ هستید، اچ پی گزینه مناسبی است. لپ تاپ های گیمینگ اچ پی به طور کلی دارای پردازنده های قدرتمندتر، کارت های گرافیک اختصاصی و صفحه نمایش های با نرخ تازه سازی بالا می باشند.

اگر به دنبال طراحی هستید، اچ پی نیز گزینه مناسب تری است. لپ تاپ های طراحی اچ پی به طور کلی دارای صفحه نمایش های با کیفیت بالا، پردازنده های قدرتمند و کارت های گرافیک اختصاصی هستند.

اگر به دنبال لپ تاپی برای کارهای روزانه هستید، دل گزینه بهتری است. لپ تاپ های روزانه دل به طور کلی دارای عمر باتری طولانی، پردازنده های کم مصرف و قیمت مقرون به صرفه هستند.

تفاوت عملکرد لپ تاپ‌ دل و اچ‌پی

  1. لپ تاپ‌ اچ پی به دلیل بهره‌مندی از پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک قدرتمند، عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین مثل طراحی، مدل‌سازی و رندر دارند.
  2. پردازنده‌هایی همچون Intel Core i7 و i9 همراه با کارت‌های گرافیک اختصاصی انویدیا در اچ‌پی، قدرت پردازشی بالایی را نیز فراهم می‌کنند.
  3. اما لپ تاپ‌ های دل با وجود پردازنده‌های ضعیف‌تر، کارایی مناسبی برای انجام کارهای معمولی مثل وب‌گردی، اداری و تحصیلی دارند.
  4. عمر باتری بالاتر لپ‌تاپ‌های دل نیز باعث می‌شود برای کارهای سبک روزمره گزینه مناسب تری باشند.
  5. در مجموع، اچ پی برای کاربرانی که نیاز به قدرت پردازش بالا دارند و دل برای استفاده‌های معمولی روزانه مناسب‌تر است.

لپ تاپ دل و اچ پی، کدام بهتر است؟

  • شرکت لپتاپ اچ پی از شرکت دل قدیمی تر و قدمت بیشتری دارد.
  • کیفیت قطعات لپتاپ اچ پی از دل بالاتر و چیپست های بهتری را استفاده کرده.
  • کیفیت ساخت لپتاپ اچ پی از دل بالاتر و این در دنیایی تکنولوژی ثابت شده.
  • میزان فروش سالانه لپتاپ دل از اچ پی بالاتره به دلیل اینکه در بخش های بیشتری فعالیت میکند.
  • از نظر قیمتی لپ تاپ های اچ پی گزینه مناسب تری به حساب می آیند.
  • برند لپتاپ اچ پی محبوبیت بیشتری به نسبت دل دارد.

به صورت کلی نمی توان بین  این دو برند انتخاب کرد چون بسیار کار مشکلی است .


لپ تاپ استوک LENOVO


نظر کاربران در مورد hp و dell

بسیاری از کاربران لپ تاپ را با اچ پی میشناسند که این موضوع باعث شده همیشه نظر مثبت به نسبت اچ پی داشته باشند ولی dell هم زیاد جدید نیست و همیشه در میدان حضور داشته در این چند سال کاربران نیز رضایت هم داشته اند ولی با توجه به قدمت بیشتر اچ پی و تبلیغات عمومی شرکت اچ پی و رضایت کاربران قدیمی همیشه برند hp موفق تر بوده در جلب نظر کاربران اما شما با توجه به بودجه خود می توانید خرید خود را انجام دهید .

سخن آخر‌

پس از مقایسه لپ تاپ اچ پی و دل معیارهای عملکرد، پیکربندی، باتری و…. اینکه کدام برند لپ تاپ را برای خرید انتخاب می کنید به ترجیحات و نیاز شما بستگی دارد. اگر پیچیدگی، سادگی، قیمت متوسط، پیکربندی و دوام خوب را دوست دارید، می توانید لپ تاپ Dell را انتخاب کنید. اگر علاوه بر پیکربندی خوب، قیمت مناسب، اما ظاهری لوکس، زیبا و مد روز می خواهید، می توانید لپ تاپ های اچ پی را انتخاب کنید. اینکه بگوییم لپ تاپ دل و اچ پی بهتر است، پاسخ به درک استفاده هر فرد بستگی دارد .

با اطلاعات مفید فوق، امیدواریم توانسته باشیم که به شما در یافتن پاسخ این سؤال که کدام لپ تاپ دل و اچ پی بهتر هستند، کمک کرده باشیم که در این بین افرادی هستند که به دنبال خرید لپ تاپ مهندسی هستند و به دنبال مقایسه لپ تاپ اچ پی و دل هستند که امیدوارم از این صفحه نهایت استفاده ببرند.

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری