لپ تاپ اداری استوک
لپ تاپ استوک مناسب برای کار اداری

لپ تاپ اداری استوک را با نام لپ تاپ تجاری می شناسید. لپ تاپ هایی که برای مصارف اداری تولیده شده که مهم ترین شاخص های آن، مقاومت بیشتر و طول عمر بالای باتری می باشد. لپ تاپ های اداری برای استفاده از نرم افزارهای مدیریتی، ثبت گزارشات و دیدن فایل های صوتی و تصویری تولید شده اند. داشتن ظاهری زیبا، وزن سبک، حمل آسان و قیمت مناسب از ویژگی های دیگر این نوع لپ تاپ ها می باشد. در دنیای دیجیتال ، لپ تاپ ها به ابزاری ضروری برای کسب و کارهای تبدیل شده اند. کاربرانی که برند محصول برای شان اهمیت زیادی دارد، به سراغ لپ تاپ اداری استوک می روند؛ زیرا صرف هزینه بیشتر برای خرید لپ تاپ اداری نو، مقرون به صرفه نیست. به همین خاطر ترجیح می دهند، به سراغ لپ تاپ اداری استوک بروند.لپ تاپ استوک مناسب برای کار های اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

پردازنده و عملکرد

انواع پردازنده های را بشناسید و مناسب با حجم کاری خود انتخاب کنید. عواملی مانند سرعت ، تعداد هسته ها و حافظه کش را در نظر بگیرید. علاوه بر این، نیازهای RAM را برای اطمینان از انجام چند وظیفه ای روان ارزیابی کنید.

صفحه ‌نمایش

برای لپ تاپ اداری استوک صفحه ‌نمایش‌های ۱۳ تا ۱۵ اینچی برای کارهای اداری مناسب هستند. البته به سلیقه و نیاز شما هم بستگی دارد.

عمر باتری

کیفیت باتری می تواند به طور قابل توجهی کار شما را سرعت ببخشید و استرس زود تمام شدن باطری را نداشته باشید. لپ تاپ اداری استوک را انتخاب کنید که عمر باتری آن ۴ تا ۵ ساعت باشد.


لپ تاپ استوک DELL


گزینه‌ های اتصال

ویژگی‌های اتصال لپ تاپ اداری استوک، مانند پورت‌های USB، HDMI، Thunderbolt، Wi-Fi و بلوتوث را ارزیابی کنید تا از سازگاری با دستگاه‌ها و لوازم جانبی موجود اطمینان حاصل کنید.

ویژگی های امنیتی

اهمیت امنیت داده ها را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. به دنبال لپ‌تاپ‌هایی با ویژگی‌هایی مانند اثرانگشت خوان، TPM (ماژول پلتفرم مورد اعتماد) و رمزگذاری مبتنی بر سخت‌افزار برای محافظت از اطلاعات حساس تجاری باشید.

پردازنده

برای کارهای اداری سبک، پردازنده‌های نسل چهارم و پنجم Intel Core i3 یا i5 مناسب هستند. برای کارهای سنگین‌تر، به پردازنده‌های نسل ششم و هفتم Intel Core i5 یا i7 نیاز خواهید داشت. توصیه می‌شود برای خرید از نسل های جدید استفاده نمایید.

کارت گرافیک

برای کارهای اداری، نیازی به کارت گرافیک قوی نیست. پردازنده گرافیک اهمیتی ندارد و استفاده از گرافیک داخلی یا آنبورد خود پردازنده کافی و مناسب می باشد.

مناسب ترین لپ تاپ اداری استوک

رم

میزان رم مورد نیاز برای کارهای اداری به نوع کاربری شما بستگی دارد. برای کارهای سبک، ۴ گیگابایت رم کافی است. اما برای کارهای سنگین‌تر، به ۸ گیگابایت رم یا بیشتر نیاز خواهید داشت.

ظاهر و وزن لپ تاپ

این بخش برای خرید لپ تاپ اداری استوک اهمیت زیادی نخواهد داشت زیرا لپ تاپ مالتی مدیا وزن این لپ تاپ ها به علت نداشتن گرافیک مجزا و سیستم پردازشی پرقدرت نسبتا سبک هستند و وابسته به محیط کارتان ضخامت لپ تاپ شاید برایتان اهمیت بیشتری داشته باشد که بیشتر مربوط به سلیقه شما مي‌باشد.

قابلیت ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ به شما این امکان را می‌دهد که در آینده رم، هارد یا SSD لپ تاپ خود را ارتقا دهید.

هارد

هارد لپ تاپ اداری استوک به دو دسته HDD و SSD تقسیم می‌شوند. هاردهای HDD ارزان‌تر هستند اما سرعت پایین‌تری دارند. هاردهای SSD سرعت بالاتری دارند اما قیمت آنها گران‌تر است.


لپ تاپ استوک HP


از استوک بودن دستگاه نترسید

اگر با بودجه شما لپ تاپ اداری استوک مناسبی موجود می باشد با رعایت موارد گفته شده به راحتی خریدتان را انجام دهید .

تفاوت لپ تاپ اداری استوک با لپ تاب خانگی

  • از نظر ظاهر و مقاومت لپ تاپ اداری استوک نسبت به نمونه های خانگی با دوام تر و زیباتر هستند؛
  • گارانتی بیشتر: بسیاری از برند های مختلف لپ تاپ اداری استوک از گارانتی بیشتری برخوردار هستند.
  • طول عمر بیشتر: لپ تاپ اداری استوک طول عمر بیشتری نسبت به لپ تاپ های خانگی دارند زیرا بیشتر از آنها استفاده می شود پس، باید مقاومت بیشتری داشته باشند
  • قطعات سخت افزاری مناسب تر: سخت افزارهای یک لپ تاپ اداری نسبت به نمونه مشابه خانگی آن بسیار قوی تر بوده تا فعالیت ها و پردازش اطلاعات توسط آنها بهتر انجام شوند.
  • امنیت بیشتر: با توجه به اینکه اطلاعاتی که در لپ تاپ های اداری پردازش و ذخیره می شوند، بیشتر بوده؛ بنابراین سیستم ایمنی لپ تاب های اداری باید تضمین شده باشند.

نکاتی مهم در هنگام خرید لپ تاپ استوک اداری

  • قبل از اقدام نمودن برای خرید یک محصول به ویژه اگر برقی و الکترونیکی باشد، دقت بسیاری لازم است.
  • قبل از خرید لپ تاپ استوک اداری نیازها و اهداف خودرا مشخص کنید.
  • صفحه نمایشگر دستگاه را کامل مورد بررسی قرار دهید تا روی آن لکه و شکستگی نباشد.
  • کیبورد و تاچ پد را نیز با اعمالی مانند زوم کردن و اسکرول ارزیابی کنید.
  • اتصالات بی سیم مانند بلوتوث و وای فای را چند بار تست کنید.
  • بلندگوها و وب‌کم لپ تاپ را به خوبی تست نمایید زیرا در صورت خرابی و کار نکردن آن‌ها، قیمت دستگاه تا حد زیادی پایین می‌آید.
  • مدتی را به وب‌گردی بپردازید تا میزان ماندگاری و کیفیت باتری بررسی شود.
  • اگر حین انجام کار لپ تاپ خاموش شد، نشانه خرابی پردازنده است.
  • اگر دستگاه بدون دلیل ری استارت شود، نشانگر خرابی و مشکل در رم لپ تاپ است.

لپ تاپ استوک LENOVO


سیستم عامل لپ‌تاپ اداری

به هنگام خرید لپ‌تاپ اداری شما با سه نوع سیستم عامل مواجه خواهید شد:

اپل یا مک: مک باید گفت که سیستم عامل قابل قبولی است و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما نسبت به رقبای خود گران‌تر است. به همین دلیل برای تمامی شرکت ‌ها و کاربردها گزینه ی مناسبی نیست.

ویندوز: این سیستم عامل بسیار رایج‌تر از دو نمونه‌ی دیگر است چرا که در اوج کاربردی بودن مقرون به صرفه نیز می‌باشد.

گوگل کروم: Googlechrome از لحاظ قیمت و عملکرد پایین‌تری از دو نمونه‌ی قبلی دارد.

در اخر

مسلم است که اگر در بین لپ تاپ اداری استوک نو و آکبند و دارای بسته بندی به دنبال لپ تاپ برای کار اداری خود باشید، با قیمت های بالایی مواجه می شوید. اما در صورتی که در بین لپ تاپ های استوک لپ تاپ اداری خود را انتخاب کنید، قیمت ها به ۳/۱ کاهش پیدا خواهد کرد.به شکل معمول لپ تاپ برای کار اداری جهت استفاده از نرم افزار های اداری و مدیریتی، تهیه فایل ها و گزارشات و مشاهده فایل های تصویری و صوتی به کار می رود. پس می تواند از لحاظ سخت افزاری سبک و معمولی باشد و در عین حال از زیبایی ظاهری و وزن سبک بهره ببرد، چرا که حمل و نقل آسان لپ تاپ نکته مهمی است. به همین دلایل لپ تاپ برای کار اداری قیمت پائین تری نسبت به سایر لپ تاپ ها دارد.

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری