ردیابی لپ تاپ
آیا لپ تاپ ردیابی میشود؟

ردیابی لپ تاپ: شاید برای شما سوال شود که آیا لب تاپ استوک ردیابی می شود؟ باید بگوییم بله اگر با روش ها و ترفندهای ردیابی لپ تاپ گم شده آشنا باشید می توانید در مواقعی که لپ تاپ شما به سرقت می رود یا این که آن را گم می کنید، با کمک این روش ها آن را ردیابی کرده و پیدا کنید. تمامی روش های ردیابی لپ تاپ استوک مفقود شده بسته به شرایط موثر و کارآمد می باشند و می توان از هر کدام از این روش ها برای پیدا کردن لپ تاپ های گمشده استفاده کرد. به طور کل بهتر است همیشه با استفاده از روش های پیشگیرانه از گم شدن دستگاه جلوگیری کرد.

روش های ردیابی لپ تاپ گم شده

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی لپ تاپ مفقود شده یا سرقتی خود کمک بگیرید. این روش ها به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  1. استفاده از Find my devices درویندوز 10 یا Find my mac در لپ تاپ های اپل
  2. استفاده از آدرس آی پی در gmail و دراپ باکس برای ردیابی لپ تاپ گم شده
  3. پیدا کردن لپ تاپ گم شده با استفاده از نرم افزار prey
  4. استفاده GPS برای ردیابی لپ تاپ گم شده
  5. استفاده از سامانه کشوری همیاب 24 برای پیدا کردن لپ تاپ های سرقتی یا گم شده

لپ تاپ استوک ZBOOK


دلایل استفاده از ردیابی لپ ‌تاپ‌ ها

برای اینکه بدانیم آیا لپ تاپ ردیابی می شود ، در ابتدا باید بفهمیم که استفاده از این فناوری چه دلیلی دارد:

  1. امنیت لپ‌ تاپ‌ ها:

استفاده از سیستم‌های ردیابی به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت سرقت یا گم‌شدن لپ‌ تاپ‌ هایشان، به راحتی آن‌ها را پیدا کنند و از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه جلوگیری کنند.

  1. کنترل فعالیت‌ ها:

شرکت‌ها و نهادهایی که لپ‌ تاپ ‌ها را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند، می‌توانند با استفاده از سیستم‌های ردیابی، فعالیت‌ها و استفاده از دستگاه‌ها را نظارت کنند و از بهره‌ وری بالاتری برخوردار شوند.

  1. کاهش خطرات سرقت:

به کمک ردیابی لپ ‌تاپ لنوو و سایر برندها، احتمال بازیابی دستگاه‌های سرقتی افزایش می‌یابد و این امر سبب کاهش خطرات سرقت و دزدی می‌شود.

جلوگیری از ردیابی لپ تاپ

ردیابی لپ تاپ یکی از مسائل امنیتی مهمی است که بسیاری از کاربران نگرانی درباره آن دارند. با توجه به پیشرفت فناوری، ردیابی لپ تاپ توسط افراد یا سازمان‌ها می‌تواند انجام شود. دو روش برای جلوگیری از ردیابی لپ تاپ را بررسی خواهیم کرد.

1.غیرفعال کردن سرویس ردیابی: بسیاری از لپ تاپ‌ها دارای سرویس‌های ردیابی داخلی می‌باشند که امکان ردیابی و مکان‌یابی آنها را فراهم می‌کنند. بنابراین اولین قدم برای جلوگیری از ردیابی این است که این سرویس‌ها را غیرفعال کنید. معمولاً این گزینه در قسمت تنظیمات سیستم عامل لپ تاپ موجود می باشد.. با غیرفعال کردن این سرویس‌ها، می‌توانید از ردیابی لپ تاپ جلوگیری کنید.

2.استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی: نرم‌افزارهای امنیتی  به شما در جلوگیری از ردیابی لپ تاپ کمک می کنند. این نرم‌افزارها قادر به تشخیص و جلوگیری از فعالیت‌های مشکوک و جاسوسی و ردیابی می باشند. آنها می‌توانند دسترسی‌های غیرمجاز را مسدود کنند و همچنین هشدارهایی را در صورت شناسایی فعالیت مشکوک به شما ارائه دهند. برای استفاده از این نرم‌افزارها، بهتر است همواره آنها را بروزرسانی کنید تا از آخرین ویژگی‌ها و امکانات امنیتی بهره‌مند شوید.

آیا لپ تاپ ردیابی میشود؟

اقدامات لازم قبل از به سرقت رفتن لپ تاپ

بهتر است حتما اطلاعات خود را رمزنگاری کنید به دلیل اینکه رمزنگاری به صورت یک لایه حفاظتی عمل می کند. با استفاده از سیستم عامل ویندوز، امکان رمزنگاری کردن فایل‌ها و فولدرها وجود دارد و همچنین اگر فردی بتواند به یک فایل مهم دسترسی پیدا کند، امکان مشاهده اطلاعات آن را نخواهد داشت. محتویات لپ‌تاپ خود را با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب رمزنگاری کنید  با این کار می‌توانید اجازه دسترسی به محتویات آن را از افراد غیرمجاز بگیرید.

دارندگان رایانه‌های همراه باید شماره سریال، آدرس مک و مشخصات فنی لپ‌تاپ خود را در جایی ثبت و نگهداری کنند چرا که برخی از مالباختگان شماره سریال، مک آدرس و مشخصات فنی لپ‌تاب خود را ندارند و به این ترتیب از پیگیری لپ‌تاب سرقتی خود منصرف می‌شوند.برای آمورزش نحوه پیدا کردن مک آدرس کلیک کنید.

از فایل‌های موجود در کامپیوتر به منظور پیشگیری برای از دست دادن اطلاعات Backupتهیه کنید.

لپ‌ تاپ خود را به هیچ عنوان در خودرو رها نکنید و از یک رمز پیچیده برای لپ‌تاپ استفاده کنید  نام و شماره تماس خود را نیز روی آن بچسبانید.

نرم افزاری امنیتی ویژه لپ تاپ که به منظور ردیابی ایجاد شده اند را از نمایندگی های مجاز فروش یا آدرس اینترنتی کمپانی مربوطه تهیه و نصب کنید.

در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات لپ تاپ سرقتی را در سامانه کشوری همیاب 24 ثبت کنید تا با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش آن جلوگیری شود و در صورتیکه بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها  پیدا شود به شما اطلاع داده شود.

در خرید لپ تاپ های نو و کارکرده به معتبر بودن فروشگاه و فروشنده توجه کنید. زیرا ممکن است لپ تاپی را که قصد دارید بخرید سرقتی باشند. برای این منظور می‌توانید شماره سریال لپ تاپ را نیز از سامانه همیاب24 استعلام بگیرید تا از سرقتی نبودن آن مطمئن شوید.


قیمت لپ تاپ استوک core i7


اپلیکیشن‌ های ردیابی و محافظت

با استفاده از اپلیکیشن ‌های ردیابی و محافظت ، می ‌توانید دستگاه خود را پیدا کنید و اطلاعات خود را در مقابل دسترسی غیرمجاز محافظت کنید.

PreyProject – Prey

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ های ردیابی لپ ‌تاپ ‌ها PreyProject  می باشد. این اپلیکیشن این امکان را به شما می ‌دهد تا چندین دستگاه را به عنوان دستگاه‌ های گم ‌شده ثبت کنید. در صورت سرقت یا گم ‌شدن لپ‌تاپ ، Prey می ‌تواند دستگاه را ردیابی کند و اقداماتی همچون قفل کردن دستگاه ، پخش صدا ، بازیابی اطلاعات و حتی ارسال گزارش ‌های شواهد به شما ارائه دهد نسخه رایگان این اپلیکیشن می ‌توانید تا سه دستگاه را ردیابی کنید.

Hidden

Hidden یک اپلیکیشن مخصوص دستگاه‌ های MacOS و iOS است. اگر از مک ‌بوک استفاده می ‌کنید ، Hidden یک گزینه عالی برای ردیابی و محافظت است. این اپلیکیشن می‌ تواند مکان دقیق دستگاه شما را ردیابی کند ، تصاویر بگیرد ، ثبت ضربه ‌های کلید ، ضبط پیام‌ های صوتی و ارتقاء دسترسی از راه دور را امکان ‌پذیر کند. همچنین از طریق این اپلیکیشن می ‌توانید در صورت ضرورت ، داده ‌های حساس را از راه دور پاک کنید.

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری