افزایش سرعت ویندوز 11
افزایش سرعت در ویندوز 11

افزایش سرعت ویندوز 11: ویندوز 11 سیل عظیمی از شگفتی ها را در Gaming، Microsoft Store و … را به ما ارائه می دهد، که بعد از ویندوز 10 این یک خبر خوب برای گیمر ها و کاربران ویندوز است. اما با این وجود ممکن است گاهی اوقات به دلایل متعددی سرعت ویندوز 11 ما کاهش یابد و انتظارات ما کاربران را برآورده نکند. در ادامه 10 راهکار حرفه ای برای افزایش سرعت ویندوز 11 را با روش هایی ساده و کاربردی به صورت کامل آموزش خواهیم داد.

همچنین همراهان گرامی میتوانند برای استعلام قیمت و انواع لپ تاپ استوک به فروشگاه اول استوک مراجعه کنند.

راهکار افزایش سرعت ویندوز

برای افزایش سرعت در Windows 11 راهکار های زیر را با دقت انجام دهید.

  1. جلوه های بصری ویندوز را خاموش کنید.
  2. Power Plan را فعال کنید.
  3. C Driveرا در ویندوز 11 خود گسترش دهید.
  4. Storage Sense را فعال نمایید.
  5. Startup Programs را غیر فعال کنید.
  6. Notification ها را خاموش کنید
  7. Startup Apps را غیر فعال کنید.
  8. فایل های موقت را پاک کنید.
  9. برای بهینه سازی ویندوز هارد دیسک خود را در ویندوز یک پارچه کنید.
  10. Ready Boost استفاده کنید.

لپ تاپ استوک گیمینگ


علت کند شدن ویندوز ۱۱

سرعت ویندوز ۱۱ در مقایسه با نسخه قبلی این سیستم عامل تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. با این حال، برخی کاربران با مشکل افت سرعت و کندی ویندوز ۱۱ روبه‌رو هستند.بعد از سال‌ها انتظار، سرانجام مایکروسافت نسخه جدید سیستم عامل خود را با امکاناتی تازه در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. یکی از مواردی که مدیران این شرکت حسابی روی آن تمرکز داشتند، افزایش سرعت ویندوز ۱۱ به خصوص در بازی‌ها بود که می‌توانست خبری عالی برای گیمرها باشد. هرچند، در این میان چالش‌های مختلفی نیز وجود داشت که یکی از آنها، افت سرعت پردازنده‌های AMD بود که البته با ارائه یک آپدیت نرم افزاری حل شد، ولی به هر حال هنوز هم بسیاری از افراد با این مشکل سروکله می‌زنند.

دلایل مختلفی برای کاهش سرعت و کند شدن ویندوز ۱۱ وجود دارد؛ مواردی همچون پر شدن فضای هارد، آپدیت های ویندوز یا حتی وجود ویروس بر روی سیستم.

نرم افزارهایی که منابع زیادی مصرف می‌کنند

پیش از شروع کار، شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم ویندوز ابزاری داخلی به نام Performance Monitor دارد که با تست عملکرد سیستم عامل، اطلاعات دقیقی از شیوه عملکرد کامپیوتر، نرم افزارهای در حال اجرا، میزان استفاده آنها از منابع سخت افزاری و … را در اختیارمان قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توان نرم افزارهایی که فضای زیادی از حافظه رم را اشغال می‌کنند، شناسایی کرده و با بستن آنها، سرعت ویندوز 11 را افزایش داد.


قیمت لپ تاپ استوک core i7


افزایش سرعت ویندوز 11

راهکار‌هایی که برای افزایش سرعت ویندوز 10 مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌توان برای افزایش سرعت ویندوز 11 نیز استفاده کرد. اما افزایش سرعت در این ورژن که پیشرفته‌تر از قبلی است، امکان دارد به‌خوبی روی نسخه ۱۰ کار نکند. ابتدا سعی کنید از راهکار‌های ارائه‌شده مخصوص برای هریک استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید روش نسخه پیش‌تر یا بعد‌تر را برای نتیجه‌گیری امتحان کنید.

اولین و ساده‌ترین راهکار برای افزایش سرعت ویندوز، بستن نرم‌افزارها و پنجره‌های اضافی است. برای این‌کار روش‌های مختلفی وجود دارد. اما شما می‌توانید از طریق تسک منیجر (Task manager) این‌کار را انجام دهید. از طریق کلیک راست و انتخاب این گزینه یا فشردن هم‌زمان ۳ کلید شیفت، ویندوز و ای‌اس‌سی (Shift + Windows + Esc) این کار را انجام دهید.

هنگام بالا‌ آمدن اولیه ویندوز برخی از برنامه‌ها بدون این‌که به آن‌ها نیازی داشته باشیم راه‌اندازی می‌شوند. در این صورت  برای افزایش سرعت ویندوز 11 می توان برخی از برنامه‌ها را غیر‌فعال کرد. یعنی آن‌ها را در حالت disable قرار داد. با ایجاد تغییراتی در تنظیمات مصرف انرژی و انتقال آن از Balanced به High performance می‌توان به سیستم این امکان را داد از کلیه انرژی خود برای انجام فعالیت‌ها استفاده کند.

افزایش سرعت در ویندوز 11

ویندوز ۱۱ جدید‌ترین نسخه از سیستم عامل مایکرو‌سافت است. اما هنوز برخی مشکلات در آن بر طرف نشده است و در همه موارد به ‌شکل عالی عمل نمی‌کنند. به همین دلیل شرکت مایکرو‌سافت پس از رونمایی از تمامی نسخه‌های ویندوز، همواره آپدیت‌هایی را نیز ارائه می‌دهد. می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و گزینه بررسی ‌کردن به‌روز‌رسانی را انتخاب کنید. هر زمان آپدیت جدیدی برای ویندوز 11 ارائه شود، پیغام آن را مشاهده خواهید کرد.

این موارد می‌توانند از اصلی‌ترین دلایل کندی ویندوز11 باشند که با رفع آن‌ها به‌راحتی می‌توان افزایش سرعت ویندوز را مشاهده کنید. روش رجیستری نیز برای نسخه  قابل اعمال است. در ‌صورتی‌که از این روش‌ها نتیجه‌ای نگرفتید می‌توانید از روش پاکسازی رجیستری استفاده کنید.


لپ تاپ ورک استیشن


افزایش سرعت ویندوز 11 با غیر فعال کردن حالت Game Mode

در صورتیکه گیمر و اهل بازی نیستید می توانید با غیر فعال کردن قابلیت Game Mode در ویندوز 11 سرعت را تا حد زیادی افزایش دهید، در واقع با این روش سرویس ها و DVR مربوط به XBOX که در پس زمینه اجرا می شود غیر فعال خواهند شد. با این امر دستگاه خود را به سیستم Non-Gaming تبدیل می کنید، برای اینکه این ویژگی را در ویندوز غیر فعال نمایید لازم است طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  • ابتدا با فشردن دکمه های ترکیبی Win + I   از روی کیبورد به بخش تنظیمات ویندوز وارد شوید.
  • در پنجره ی تنظیمات گزینه ی Gaming  را انتخاب کنید.
  • اکنون در پنل سمت راست صفحه گزینه ی  Game Mode را انتخاب نمایید.
  •  در این مرحله می بایست دکمه ی مقابل گزینه ی  Game Mode را بر روی حالت خاموش قرار دهید.
  • حال لازم است به مرحله ی قبل برگشته و دکمه ی مقابل گزینه ی Xbox Game Bar را نیز خاموش کنید.
  • برای گزینه ی Captures  نیز همین کار را تکرار نمایید.
  •   در آخر سیستم را مجددا راه اندازی نمایید، احتمالا با اینکار مشکل کندی ویندوز11 رفع خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله به برسی 10 ترفند برای افزایش سرعت ویندوز 11 پرداختیم. افزایش سرعت در لپ‌تاپ یا کامپیوتری که ویندوز۱۱ روی آن نصب است، به‌راحتی و با انجام چند ترفند ساده امکان‌پذیر است. در‌صورتی‌که با استفاده از روش‌های گفته ‌شده برای ویندوز ۱۱ و ترفند رجیستری موفق به بالا‌ بردن سرعت نشدید، برای رفع مشکل به خدمات کامپیوتری مراجعه کنید. در این حالت یا شما را راهنمایی خواهند کرد یا در صورت تخصصی‌ بودن این‌کار، با دریافت هزینه‌ای این خدمت را برای شما انجام خواهند داد.

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری